srpskinacionalisti.com

Монтевидео, бог те видео!

Форумска правила
Обавезно прочитајте Правилник о понашању на Форуму и форумски бонтон пре учешћа у дискусијама!
Аватар
JOLAN
Млади националиста
Млади националиста
 
Порука: 181
Приступио: авг 2008

Монтевидео, бог те видео!

Порука JOLAN 6.1.2011. 14:30

Pošto su mi se slegli utisci, evo mog detaljno obrazloženog hvalospeva Montevideu.
Слика
Аko bi u jednoj rečenici trebalo da objasnim zašto je Montevideo tako dobar film,to bi izgledalo ovako:
Ovaj film je savršen spoj lepe forme i kvalitetnog i bogatog sadržaja.
A opširnije objašnjenje bi izgledalo ovako:
Zato što je film sa dušom koji na lep,duhovit, iskren i pozitivan način priča zanimljivu priču o velikom nacionalnom sportskom uspehu i njegovim junacima, njihovom prijateljstvu i ljubavima; zato što afirmiše prave vrednosti koje su u modernoj Srbiji marginalizovane i ismejane ili potpuno zaboravljene,što ovom narodu vraća veru u sebe i sopstvene mogućnosti, što nam prikazuje sliku jedne drugačije Srbije - moralne, jedinstvene, vitalne i jake, kakva je nekada bila i kakva može ponovo da bude, a sve to u državi u kojoj je njena izdaja postala najisplativiji posao a njena odbrana krivično delo.

Da krenem redom, po segmentima, čiji pojedinačni kvalitet čini konačnu filmsku slagalicu zvanu Montevideo bog te video, tako savršenom.

Pre svega, Montevideo pruža prelep vizuelni doživljaj i zato se mora gledati u bioskopu.
Kreiranju ovakve slike podjednako doprinose fotografija(Goran Volarević),
kostimi(Boris Čakširan i Dragica Laušević),scenografija(Nemanja Petrović),
i lepi, mladi glumci.
Beograd u Bjelogrlićevom filmu nije crn i siv što su omiljene boje njegovih kolega reditelja kojima isključivo prikazuju Srbiju i njenu prestonicu svih ovih godina. Naprotiv, beo je i žut, svetao i sjajan, fotografija je topla, kao iz nekog lepog sna.
Epoha je savršeno rekonstruisana,na scenografiji se ozbilno radilo a bogami nije se ni štedelo što se u filmu i vidi, a posebno impresivni su kostimi u kojima mladi glumci izgledaju kao manekeni i sigurno u tom smislu nije preterano poređenje sa De Palminim Untouchables. A opet, nijedan od tih kadrova ne izgleda kao puko poziranje za modne fotografije već je isključivo u funkciji radnje.
Neka se izgledom muške glumačke postave koja tumači mlade fudbalske reprezentativce bave ženski kritičari, a ja ću da se osvrnem na fatalni ženski dvojac Jeftić/Janković.
Слика
Слика
Ajde da sad ne nabrajamo koje su sve kvazilepotice i samoproglašeni seks simboli defilovale domaćom filmskom i televizijskom scenom od raspada zemlje pa do danas,ali Montevideov tandem ih samo jednim svojim nastupom sve zajedno ostavlja u prašini. Bjelogrlić na srpski film uvodi ono što je u njemu dosad bilo nepoznato a bilo vrlo retko čak i u exYU filmu, a to su klasične filmske lepotice.
Ako nas jedra i krupnooka crnka Danina podseća na neku od čuvenih italijanskih glumica koje su se u filmovima neorealizma proslavile u ulogama rasnih lepotica iz naroda,dotle zelenooka Nina svojom aristokratskom mističnom lepotom s pravom može da ponese epitet srpske Emanuel Bear.
Ali njih dve nisu samo lepe lutke za ukras u filmu,one su se sjajno pokazale i kao glumice. Danina je neodoljiva kao naivna i čedna seljančica Roza a Nina isto tako ubedljiva kao beogradska femme fatale,razuzdana i hirovita buržujska slikarka i zavodnica,Valerija.
Daninu sam kao najlepše osveženje među novim srpskim glumicama provalio još pre par godina u Karadžićevoj seriji Pare ili život, pa me nije iznenadilo što je i Bjelogrlić imao oko i ukus da prepozna njen potencijal, ali za Ninu stvarno ne znam gde je uspeo da je pronađe.
Najlepši kadar filma je naravno onaj u kojem Danina u crvenoj haljini toči vodu na česmi.
Слика
Da biste ga videli iz pozicije Tirketa moraćete da pogledate film

Ovim dolazimo do priče o glumi u Montevideu gde su mladi debitanti gledaocima priredili najprijatnije iznenađenje jer smo se svi već bili navikli na dugogodišnji teror večitih talenata srpskog filma u domaćim filmovima i serijama zbog čega smo bili ubeđeni da je nemoguće da se kod nas pojave neki novi klinci koji bi u budućnosti s pravom mogli da ponesu epitete istinskih glumačkih zvezda.
A Montevideo nam upravo to donosi.
Devojke smo kao što je red prvo pomenuli ali oni koji zaslužuju najviše pohvala i koji su zaista glavni aduti ovog filma su njihovi muški partneri - Miloš Biković i Petar Strugar.
Слика
Većina reditelja ne bi imala hrabrosti da jednom klincu kome je ovo debi na velikom platnu,poveri glavnu ulogu u svom prvom filmu ali se to Bjelogrliću višestruko isplatilo jer mali Biković sa lakoćom nosi ovaj film i u potpunosti opravdava ukazano mu poverenje. Prirodan je i neposredan i svoj lik čini životnim i uverljivim sa rutinom dostojnom iskusne filmske zvezde.Ali ni on možda ne bi toliko zablistao da nije imao dostojnog partnera u Petru Strugaru koji čini drugi deo legendarnog tandema Moša/Tirke jer se i glumci, kao i likovi koje tumače, tokom celog filma nadmeću i nadopunjuju što daje sjajan rezultat.
I drugi klinci koji tumače ostale reprezentativce su odlični - spontani su i uverljivi kao deo jednog tima.Ovde nećete videti preglumljivanje ili pokušaje glume koji izazivaju podsmeh po čemu je srpski film postao zloglasan u poslednje vreme.
Podela uloga je stvarno bez greške. I stariji, već afirmisani glumci su odlični. Čak i oni koji su vas možda u nekim ranijim serijama i filmovima nervirali ovde su pravilno uklopljeni i iskontrolisani.Iako u komičnoj roli u kojima se nikad dosad nije snalazio,Sergej Trifunović u Montevideu ostvaruje izvrsnu epizodu.
Da ne zaboravimo ni Srđana Todorovića koji je u ulozi radio komentatora Bore Jovanovića uz pomoć pljoske i kompilacije najživopisnijih stilskih figura odao sjajnu posvetu najvećim komentatorskim legendama domaćeg sportskog novinarstva.
Vojin Ćetković je izvanredan u ulozi gospodstvenog čelnika Fudbalskog saveza Kraljevine Jugoslavije,dr Mihajla Andrejevića koji predvodi grupu volontera i zaljubljenika u fudbal uključujući tu i selektora, potpuno drugačije fudbalske funkcionere od sadašnjih kriminalaca i primitivaca koji sede u rukovodećim telima nacionalnog fudbalskog saveza i domaćih klubova.
Mali Predrag Vasić je već kao debitant bio prijatno iznenađenje u Aždahi, a njegova uloga Stanoja,malog čistača cipela u Montevideu, potvrđuje da se na domaćem filmu posle dugo vremena pojavilo dete glumac sa talentom.

Montevideo je odličan primer kako treba da izgleda filmski scenario i kako se vešto kreira i precizno vodi zanimljiva priča sa velikim brojem likova. Reditelj Bjelogrlić i scenaristi Srđan Dragojević i Ranko Božić savršeno drže tempo filma tokom čitavih 140 minuta.U prvih sat vremena sam par puta pomislio: -Super vozе ali sigurno će ga ispustiti do kraja.
Ali to se nije desilo.Autori filma nas polako uvode u radnju i postepeno nas upoznaju sa glavnim likovima, priča se zatim zahuktava a glavna nit se uspešno drži sve do kulminacije sa himnom na kraju i publikom na terenu čemu prethodi originalna fora pomoću koje reprezentacija dolazi do kinte za put.
Слика
Posebno je pohvalno što nijedan od likova u filmu nije suvišan,svako je tu s razlogom. Jeste,tačno je da pojedini od njih imaju malo replika ili nisu dovoljno razrađeni ali to je zato što se istovremeno sa filmom snimao materijal za seriju pa je nešto o toga moralo da otpadne u montaži ali se to nije odrazilo na strukturu i zaokruženost glavne priče.
Međutim,u slučaju Jevrejina Isaka koga u filmu glumi Marko Živić u pitanju je nešto drugo. On je naime izgovorio jedva jednu rečenicu u filmu ali se pojavljuje svuda zajedno sa Srbima,pogotovu je uočljiv na tribinama gde sa ostalima vatreno navija za reprezentaciju čime su autori filma pokazali našu tradicionalnu toleranciju prema pripadnicima Davidovog naroda koji su se među Srbima uvek osećali kao kod kuće i tako majstorski odgovorili na propagandu srpskih neprijatelja i laži NVO ološa koji Srbe proglašavaju zagriženim antisemitima.

Montevideo nije komedija ali je film koji je začinjen spontanim i nenametljivim humorom,serviranim na pravim mestima i pravilno doziranim. Ove dosetke po vedrini i naivnosti baš odgovaraju duhu vremena koje film portretiše i najviše podsećaju na slične šale iz Šotrinog Više od igre. Zato i nije bilo potrebno da se neke od njih „modernizuju“ psovkama po uzoru na isforsirane prostačke fazone koji su nam se već davno zgadili u novim srpskim filmovima.
Ali ako su scenaristi zaslužni za duhovite gegove i replike, pa i za poneku psovku viška, onda Bjelogrliću pripadaju zasluge što je na filmu prvi put spojio naša trenutno dva najbolja glumca komičara - Mimu Karadžića i Branimira Brstinu i pružio im priliku da rade ono što najbolje znaju a što van pozorišta,dosad nisu mogli u punoj meri da pokažu zbog neispirativnih filmskih scenarija i neinventivnih reditelja. Ovde pak razbijaju kao smehotresni komičarski tandem u ulogama nepomirljivih navijačkih suparnika,gazde kafane Rajka i brice Boce. Scena u crkvi u kojoj se mole za uspeh omiljenih im klubova je nezaboravna.Nadam se da će i u drugom delu dobiti prostor koji zaslužuju.
Слика
Ono što daje posebnu draž filmu i što će svi fudbalski fanatici prepoznati i ceniti je što su izvanredno dočarani i predstavljeni duh i lepota ove igre, a posebno značaj viteškog sportskog nadmetanja i poštovanja protivnika što je u savremenom fudbalu tako retko dok je u vreme u koje nas Montevideo vraća, bilo pravilo jer se tad nije živelo od fudbala već za fudbal.
Verno je prikazana i navijačka strast što su sjajno interpretirali Mima i Brstina a što će nekome ko nikada nije pratio fudbal i navijao, možda izgledati iskarikirano i preterano.Umesto njih dvojice ovde su mogla da budu bilo koja dva prijatelja koji navijaju za rivalske gradske klubove iz bilo koje svetske prestonice koji se na dan derbija mrze kao najveći neprijatelji ali se kad nastupa reprezentacija ujedinjuju mada i tada prebrojavaju golove koje su postigli igrači njihovih klubova.

E sad,tačno je da ovde nema nekih dosad neviđenih umetničkih rešenja koja će vas zadiviti ili Bjelogrlića izdvojiti kao reditelja osobenog umetničkog izraza i senzibiliteta.Ali zato sa druge strane nema ni egzibicija koje su same sebi cilj i koje odvlače pažnju sa glavne radnje ili kvare narativni tok - Bjelogrlić u svakom kadru zna šta hoće i kako to da dobije i kako da u tom cilju najbolje usmeri svoje glumce i upotrebi njihovo umeće. On klasičnim rediteljskim postupkom publici daje baš onakav film kakav ona najradije gleda i u kome se sve lepo i jasno vidi i razume.
A što je posebno važno, njemu ne nedostaje pravih ideja za realizaciju svojih zamisli. Zato i uspeva da snimi neke od scena koji će kod gledalaca sigurno steći kultni status.Tu pre svega mislim na žongliranje Tirketa i Moše sa živim jajetom a i na zadnju već spomenutu scenu u kojoj je glavni akter mali čistač cipela.
Većina gledalaca će prepoznati da Montevideo poseduje taj šmek Leonovog Bilo jednom u Americi ali estetika tog filma ovde je poslužila samo kao idealan obrazac da se ispriča jedna ovakva priča tako da Montevideo ne izgleda kao kopija već kao nostalgična posveta zahvaljujući čemu su neke njegove scene tako neodoljive.
Kao naprimer ona u kojoj Moša dolazi u Tirketov kraj i kafanu da ga pozove u reprezentaciju koja izgleda kao iz Leoneovog špageti vesterna.
Naravno da je Bjelogrlić imao veliku inspiraciju za svoj film i u legendarnoj Šotrinoj seriji Više od igre što je po konceptu i glavnoj temi Montevidea očigledno. Ona mu je sigurno poslužila kao uzor kako da u svom filmu uspešno prenese vedar duh i pozivitnu atmosferu Srbije tog vremena i njenih ljudi, kako da uverljivo dočara epohu i napravi pravu glumačku podelu što je sve zajedno činilo tu seriju tako dobrom i omiljenom kod gledalaca i dan danas.
Ali je zato isključivo njegova zasluga što je sličnu priču prikazao na nov i originalan način upotrebom modernog filmskog jezika zahvaljujući čemu ona ovako dobro funkcioniše i komunicira sa današnjom publikom.

Neki drugosrbijanci su već zalajali na film zbog toga, što kako kažu, prikazuje lažnu, idealizovanu sliku Srbije i Srba kakvi oni nikad nisu bili.Naprasno zabrinuti za srpske žrtve i ranjenike licemerno se pitaju zašto nigde u filmu nisu prikazani srpski vojni invalidi iz Velikog rata, zašto se o tome u Montevideu ćuti, i zašto nema nigde krezavih srpskih seljaka,zašto se nigde ne vidi srpska sirotinja?
Pa pre svega,ovaj film nije ratna i socijalna drama niti ima ambiciju da se bavi analizom i kritičkim preispitivanjem nacionalne istorije i politike u vremenu koje prikazuje. Ali iako bajkovito stilizovan i intoniran,on ne ćuti o ovim temama niti izbegava zauzimanje stava,naprotiv.
Senka Prvog svetskog rata jasno je vidljiva u filmu i najdirektnije se prelama kroz lične tragedije glavnog junaka Tirketa i kafedžije Rajka koje upravo simbolizuju veliko srpsko stradanje u tom ratu. Jedine tužne i teške scene u Montevideu vezane su upravo za podsećanje na strašne posledice tog rata za srpski narod.
Ali ovde nećete čuti ubeđivanje da smo sami krivi za stravične žrtve koje smo u njemu podneli,nećete čuti histerične pozive na pokajanje niti proklinjanje sopstvenog naroda čemu smo bili izloženi u Dragojevićevoj i Kovačevićevoj Aždahi.
Drugosrbijance i druge srpske neprijatelje verovatno najviše boli što u jednoj od ključnih scena filma glavni junak nije pljunuo na očev orden koji mu je dodelila vojska niti ga je bacio u blato kao što bi to sigurno snimio Paskaljević,Marković,Stojanović ili neki drugi njihov ljubimac.
Слика
Ali sa druge strane,u Montevideu nećete čuti i videti ni primitivne nacionalističke parole niti šovinističke ispade i omalovažavanje drugih naroda(osim naravno zasluženog podjebavanja Hrvata i Bugara ali to se valjda podrazumeva ),
već samo patriotizam u najčistijem i najlepšem vidu.
Osim toga,kroz dijaloge u filmu i prikaz socijalnog ambijenta tadašnje Srbije, dati su i britki komentari tadašnjih političkih i socijalnih prilika.Ovo drugo je najočiglednije upravo kroz prikaz socijalnog položaja samih fudbalera koji žive od teškog fizičkog rada kao fabrički radnici i šegrti a ne od fudbala(sem naravno Moše jer jedino Moša može da igra i da zarađuje ), a ilustrovano je i kroz problem rukovodstva reprezentacije da nacionalnom timu obezbedi novac za odlazak na Svetsko prvenstvo.Ali ove poruke nisu u prvom planu već su vešto umetnute u priču tako da je svakom gledaocu jasan njihov smisao i bez upotrebe jeftinih pamfleta iz dnevno političke propagande.
Čak je i kralj Aleksandar predstavljen onako kako zaslužuje , kao srpski vladar kome je više stalo do Hrvata u reprezentaciji nego do Srba. Zato mi je i zasmetala rečenica starog srpskog gazde Atanasa Božića koga tumači Marko Nikolić da je kralj napravio grešku sa primanjem Hrvatske i Slovenije u Jugoslaviju jer Hrvati i Slovenci nisu crnci koji će dozvoliti da se kolonizuju, jer ne odgovara onome što su zaista bile jedine kraljeve ambicije za donošenje takve odluke kao i sa njegovom brigom za očuvanje jugoslovenstva po svaku cenu kao što je prikazano i u samom filmu.Pretpostavljam da je u prvoj verziji Nikolićeva replika trebalo da bude parafraza čuvenog upozorenja vojvode Mišića kralju Aleksandru ali je ovde očigledno napravljen kompromis da bi se film gledao u Hrvatskoj i Sloveniji.
Ovim počinjemo priču o manjim nedostacima Montevidea jer zaista većih mana nema.
Osim par psovki viška što sam već ranije pomenuo,jedino što bih ja mogao da izdvojim su konfuzno postavljena tuča u kojoj se nije jasno videlo ko koga bije i sa previše olupanih flaša o glave bez ozbiljnih povreda,kao i nedovoljno realno i suviše naivno izvedene scene na fudbalskom terenu.One jesu stilizovane po uzoru na Beg do pobede sa dosta usporenih snimaka i rezova kao u spotu što je funkcionisalo u prvom filmu u kome je akcenat bio na rivalstvu i prijateljstvu glavnih junaka i njihovim ljubavima kao i problemima oko odlaska reprezentacije na SP,dakle uglavnom na dešavanjima van terena. Ali za nastavak Montevidea, gde će gotovo ceo drugi deo filma biti posvećen samim nastupima na prvenstvu i odlučujućim utakmicama sa velikim svetskim reprezentacijama,tome će morati ozbiljnije da se pristupi.
Muzika? Pa dobro,činjenica je da bih ja u Montevideu radije slušao Beogradski diksilend orkestar i gledao njihovu predivnu pevačicu Aleksandru Bjelić umesto brkatog Slovenca Magnifica,(zanimljivo je da njegov prateći bend ima isti stajling kao i oni), ali su BG Dixi ipak suviše veliki bend da bi zbog dramaturških ograničenjia mogli bez posledica da podnesu seckanje i skraćivanje njihovih numera što bi bilo neminovno u jednom ovako sadržajnom i dinamičnom filmu. Magnifico se ipak pokazao kao sasvim solidno rešenje jer je korektno odgovorio na postavljene mu muzičke zadatke.
Jeste,tačno je da Montevideo najviše pridobija gledaoce zahvaljujući jakim emocijama ali Bjelogrlić i Božić i tu uspevaju da pogode pravu meru tako da i kad su one najjače,ne prelaze u patetiku.
Da je recimo Paskaljević bio reditelj Montevidea,on bi invalidnost malog čistača cipela Stanoja(što je kod Bjele pomenuto samo na početku) eksploatisao tokom celog filma ne bi li se tako dokopao još neke nagrade na inostranim festivalima.
Nacional romantizam kome nas vraća Montevideo nije staromodan i patetičan već plemenit, privlačan i uzvišen.

U stvari jedini pravi problem koji Bjelogrlić ima posle prvog filma su velika očekivanja publike od nastavka. Zato ekipa filma pred sobom ima ogroman izazov ali i motivaciju,ne samo da zadrži kvalitet prvog dela već i da ga prevaziđe.

Koliko god to možda vređalo Bjelogrlićeve iskusnije kolege reditelje od kojih pojedini imaju i petostruko više filmova od njega,ali oni bi morali u sopstvenom interesu da odu na projekciju Montevidea da vide kako se pravi i kako treba da izgleda veliki i kvalitetan bioskopski film za publiku.
A ovo definitivno jeste film koji će biti masovno gledan i obarati rekorde i koji će Srbija voleti jer to je narodni film u najpozitivnijem smislu reči.
Ali Montevideo ne pravi kompromise u cilju podilaženja najnižim ukusima prosečnog srpskog tv gledaoca-u njemu nema ispraznosti i prosečnosti trenutno najgledanijih domaćih serija niti ćete se ovde zaglibiti u mulju primitivizma i zlobe najpopularnijih domaćih rijaliti programa poput Farme.
Retki su filmovi koje možete gledati sa svojim ortacima,ili sa devojkom ili porodično sa svojim klincima,a Montevideo je upravo film takve vrste.
Posebno dobra stvar u vezi sa njim je što će ga gledati i voleti srpska omladina i što će joj se njime predstaviti prave vrednosti,potpuno suprotne od onih koje im se nameću kroz medije i javni politički diskurs a koje se nažalost smatraju poželjnim u današnjem srpskom društvu.
Oni će pozitivne poruke koje film šalje i afirmiše prihvatiti,kako zbog toga što one dolaze kroz ovako privlačno prikazanu srpsku prošlost, tako i zbog toga što im se ne saopštavaju na banalan i jeftino moralizatorski način zbog čega bi im mogle izgledati smešno i lažno dok bi na glavne junake gledali sa podsmehom i prezirom,već naprotiv, na moderan, njima prihvatljiv način,stripovskim jezikom zbog čega će im junaci Montevidea biti kul likovi i sigurno će bar nekima od njih postati uzori.

A da li Montevideo ima potencijala da uđe u red kultnih ostvarenja naše kinematografije?
Umesto direktnog odgovora ajde da se podsetimo po čemu se prepoznaje jedan kultni domaći film:
-po replikama koje spontano zažive u narodu i uđu u svakodnevni govor
-po upečatljivim scenama
-po tome što se može gledati više puta
Montevideo poseduje sve to.

I još nešto,ovo je definitivno film koji može da ima uspeh u inostranstvu i to ne na jebenim pc festtivalima već u redovnoj distribuciji jer je pravi veliki lepo slikan repertoarski film sa univerzalnom temom koja prelazi lokalne okvire.Ne znam zašto ovo ne bi bilo gledano u Italiji ili Brazilu ili bilo kojoj drugoj zemlji sveta u kome je fudbal najlepša sporedna stvar.Aman,ne pokazati svetu Daninu je zločin protiv čovečnosti veći od Botinih izvinjavanja po komšiluku.
A posebno me raduje što će Montevideo razvaliti po Hrvatskoj,Be i Ha i ostalim okolnim srpskim zemljama jer
je moćan imperijalni srpski film.


I da, umalo da zaboravim,trejleri i posteri kojima se reklamira ovaj film su na ћирилици.

A ako vam se Montevideo ipak ne svidi zato što je previše vedar,pozitivan,duhovit,moralan i normalan,uvek možete da odete da odgledate neki film Olega Novkovića ili najnovija ostvarenja Gorana Markovića i Paskaljevića i uživate u pravoj umetnosti koja nije razumljiva nama običnim smrtnicima.
Слика
Da li će mi Bjelogrlić i Dragojević postati simpatičniji likovi posle ovog filma?
Pa u Montevideu se zaista prepoznaje Bjelogrlićeva iskrena namera da se Srbi i Srbija predstave u pozitivnom svetlu u čemu je u potpunosti uspeo tako da se bar za mene ovim filmom i premijerom na Kosmetu iskupio za svoje brljotine sa javnom podrškom Gej paradi i učešće u Dragojevićevom filmu sa ovom temom.
Što se Dragojevića tiče,pa tu nemam dileme,on je stari oportunista čiji najnoviji politički angažman to najbolje dokazuje,zato nikog ne treba da iznenadi njegov prosrpski scenario.Ako bi mu dobro platili, on bi napisao tekst i za film koji negira holokaust.
Što se tiče lizanja sa političarima u toku rada na filmu i na premijerama,pa ako je to bio jedini način da se finansira Montevideo i obezbedi snimanje nastavka u Urugvaju i da se njegova premijera održi u Zvečanu,onda zaista ne mogu ništa da prigovorim po tom pitanju.Tim pre što je mnogo teže dobiti pare od antisrpskog režima kakav imamo danas za snimanje patriotskog filma kakav je Montevideo nego što je bilo izvući pare od Slobe za film koji otvoreno kritikuje njegovu vlast kakav su bile Rane.
Siguran sam da će se Bota kad odgleda Montevideo, zvanično izviniti i Hrvatima i Bugarima zbog onih bezazlenih prozivki u filmu.
Аватар
sablja
Војвода
Војвода
 
Порука: 2779
Приступио: нов 2005
Место: Бањалука, Западна Србија

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука sablja 9.1.2011. 14:00

Одавно нисам гледао бољи филм. Одлична радња са историјском позадином и здрав неисфорсиран хумор.
Аватар
gorskivuk
Војвода
Војвода
 
Порука: 8793
Приступио: јан 2007

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука gorskivuk 9.1.2011. 14:21

Надам се коначно нешто нормално и гледљиво од домаћег филма, пошто су они ранији, свети георгије, ђавоља варош, и још неки тотално разочарење и вулгарни парадокс..па да се напокон нешто лијепо извуче из те изанђале кинематографије...
гледао сам у "вечери са Ивановићем" неке кадрове овог филма, а гостовали су му то троје глумаца и заиста ова дјевојка јесте предобра и улога и глумица, иако каже да јој је то тек први филмски наступ, док овај клинац има неколико наступа, а тек му је 14 година... =D>
Аватар
ЈАРОМИР
Војвода
Војвода
 
Порука: 8844
Приступио: јул 2008

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука ЈАРОМИР 9.1.2011. 16:51

Добро заиста изгледа ова црнка, не допада ми се аутор филма нимало, али погледаћу га чисто из фудбалских разлога.
Аватар
Делија са Севера
Војвода
Војвода
 
Порука: 1267
Приступио: окт 2008
Место: Маракана, Север

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука Делија са Севера 9.1.2011. 18:44

Мени је боља ова смеђа. Црнка и није нешто!
Не треба нам плаћена титула,
Држава цела зна да је лоповчина
Караџић Томислав!!!


Слика
Аватар
ЈАРОМИР
Војвода
Војвода
 
Порука: 8844
Приступио: јул 2008

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука ЈАРОМИР 9.1.2011. 19:59

Па добро, она смеђа је замотана, а црнка је показала женске атрибуте у правом свијетлу . :D, зато сам њу навео.
Аватар
игорсима
Војвода
Војвода
 
Порука: 3856
Приступио: апр 2006

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука игорсима 10.1.2011. 0:50

Одличан филм, разлог да одете у биоскоп.
Нема много оваквих разлога ових година.
Аватар
JOLAN
Млади националиста
Млади националиста
 
Порука: 181
Приступио: авг 2008

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука JOLAN 11.1.2011. 0:35

100000 ljudi odgledalo film. =D>
Da li je počeo da se prikazuje u RS?
Аватар
sablja
Војвода
Војвода
 
Порука: 2779
Приступио: нов 2005
Место: Бањалука, Западна Србија

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука sablja 11.1.2011. 11:07

Одавно. Ја сам гледао филм пре нове године у Бањалуци.
Аватар
vninkovic
Војвода
Војвода
 
Порука: 5104
Приступио: апр 2004
Место: Ужице

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука vninkovic 11.1.2011. 19:44

Дефинитивно,ово је филмско остварење које баца ново светло на мрачну српску кинематографију у последњим деценијама.Топао,људски филм,о другарству,пријатељству препун природног хумора.Овај,сада већ култни филм,обилује исконским родољубљем и право је освежење у мору антисрпских пројеката.
Добра глума,низ дебитаната,уместо терора већ милион пута виђених ликова,коначно добар неизвештачен дечији лик,уз сценографију и костимографију до сада невиђену у Српском филму.
Свакако,ово је неизоставно део оне колекције филмова поред које стоји реч омиљени.
Можда је ово далеко од савршеног,свакако и овде има мана,али у мору апсурда,пропалих сценарија,антисрпски оријентисаних филмова,препуних беспотребног насиља и грозног хумора,Монтевидео Бог те видео је филм који ће обележити,можда звучи претенциозно читаву једну епоху,и надам се покренути лавину добрих српских филмова и новог таласа наше кинематографије.
Глава глави,плећка харамбаши,а фукара може и ребара!!
Аватар
Горан
Војвода
Војвода
 
Порука: 5884
Приступио: мај 2004

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука Горан 12.1.2011. 16:29

Sin Nikole Pasica, Rade Pasic prikazan je u pravom svetlu kao bitanga i olos, opste je poznato da je zagorcavao zivot ocu, a i na Krfu je u pijanom stanju kolima ubio srpskog vojnika i nikada nije dogovarao za zlocin.Bio je veliki rasipnik i neradnik.Sto se tice pocivseg Kralja Aleksandra Ujedinitelja Bog da mu dusu prosti, za sada necu davati ocene kako je prikazan u filmu, sacekacu drugi deo filma da vidim kako ce se prikazati njegov lik i delo u nastavku..
"нека буде борба непрестана,
нека буде што бити не може.
Аватар
JOLAN
Млади националиста
Млади националиста
 
Порука: 181
Приступио: авг 2008

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука JOLAN 15.1.2011. 1:26

:D
Слика
радикализам
Војвода
Војвода
 
Порука: 1454
Приступио: мар 2009
Место: НОВИ САД

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука радикализам 28.1.2011. 13:53

Филм је заиста освојио све симпатије гледалаца и публике , на обе пројекције на којима сам ја био присутан , сале су биле пуне . Коначно да се појавило нешто што се може дефинисати као дело високе естетике , квалитета и укуса , уз Београдског фантома , најбоље остварење домаће кинематографије у последњих десетак година .
Аватар
НенадЦ
Војвода
Војвода
 
Порука: 2222
Приступио: феб 2004
Место: Нови Сад

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука НенадЦ 28.1.2011. 17:06

радикализам ::Филм је заиста освојио све симпатије гледалаца и публике , на обе пројекције на којима сам ја био присутан , сале су биле пуне . Коначно да се појавило нешто што се може дефинисати као дело високе естетике , квалитета и укуса , уз Београдског фантома , најбоље остварење домаће кинематографије у последњих десетак година .


Па да,у Новом Саду су већ три недеље све сале у којима се приказује филм пуне! Карте је и даље тешко наћи, осим ако се не купе у пре подневним сатима.
,,Од Будима, до Солуна,
И где Тимок златни стиже,
И где шуми бистра Уна,
И Ловћен се небу диже -
То су моје кршне горе,
Куда Срби српски зборе``.

Одломак из песме ,,Разговор мале србадије с отаџбином`` Војислава Илића из 1889.
Аватар
JOLAN
Млади националиста
Млади националиста
 
Порука: 181
Приступио: авг 2008

Re: Монтевидео, бог те видео!

Порука JOLAN 29.1.2011. 13:50

Od večeras se prikazuje u Podgorici.
Следећа

Ко је тренутно на Форуму?

Корисници тренутно на Форуму: Нема регистрованих корисника и 2 гостију