srpskinacionalisti.com

Svaka dama sem adutske

Форумска правила
Обавезно прочитајте Правилник о понашању на Форуму и форумски бонтон пре учешћа у дискусијама!
радикалнс
Војвода
Војвода
 
Порука: 1784
Приступио: авг 2003
Место: НС, Велика Србија

Порука радикалнс 26.4.2004. 1:39

Ево када српкиња33 напише упутство, сви ћемо да научимо па да организујемо неки турнир.

Иначе мени је већ одржала једну лекцију (тачније одрала ме у преферансу :D), али полако још сам малд, научићу :D.
Слика
Аватар
ThunderForce
Странац
Странац
 
Порука: 3553
Приступио: нов 2003
Место: СРПСКА Црна Гора, Бар

Re: Svaka dama sem adutske

Порука ThunderForce 26.4.2004. 1:56

a buuuuu... pobjedila te zenska :geek: hah a cim je tako nemas pojma... tra la la la la :geek:


p.s: ma zajezezam se, mene bi ra$telovala :D (a ne samo ona no bi me dobio svako) :D
"Поштујући снагу, сирову силу зла, они су нас, своје млађе научили да имамо право да се боримо, и да у тој борби користимо сва средства. Ако је потребно да будемо гори и од самог зла... Само тако ћемо у времену које долази избећи, да уместо нових темеља за куће поново копамо властите гробове. Ми морамо да опстанемо, ми морамо да пројектујемо своју будућност. Тек онда ће историја схватити да смо решили да се сачувамо, и једном за увек, ДИЋИ РУКЕ ОД НАС!"
радикалнс
Војвода
Војвода
 
Порука: 1784
Приступио: авг 2003
Место: НС, Велика Србија

Порука радикалнс 26.4.2004. 1:59

Ма добро и овако ми је то јако тешко пало, не мораш још ти да ми стајеш на муку :D.
Слика
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука српкиња33 26.4.2004. 3:00

RadikalNS je skroman i preskroman - ne samo da ga nisam "odrala" vec sam ga za dlaku pobedila (on je imao 200 poena a ja 212, dok je treci igrac izgubio sa -412). Dakle, da smo igrali u lovu, RadikalNS bi dobio samo 12 dinara (il evra - hehe) manje nego ja, al bi u svakom slucaju DOBIO a ne izgubio:)

Ako ima nesto nejasno u lekciji 1 - slobodno pitajte, sutra stize lekcija 2, i do petka cemo preci sve osnovno sto treba da znate, pa za vikend mozemo da probamo kako ide!
Аватар
гусарка
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 2550
Приступио: апр 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука гусарка 26.4.2004. 15:51

Људи, док се ''демократе'' чупају за косу и копају рукама и ногама смишљајући како да победе Тому, радикали опуштено и самоуверено ''пиче'' преферанс , сигурни у Томину победу !
:lol:
Српкињо 33 , дај упуства, па да кренемо !
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука српкиња33 26.4.2004. 17:27

LEKCIJA 2

PRINCIP IGRE
Tok igre u jednom deljenju (posle licitacitacije o cemu cu kasnije pisati) ide ovako: prvi igrac baci na talon jednu kartu, a onda ostala dva igraca bacaju pojednu - ko je bacio najjacu kartu, taj nosi. Te 3 karte cine jednu ruku. Najjaci je A, pa K, Q itd. Pri tom se moraju postovati sledeca pravila:
-mora se baciti karta istog znaka kao prva bacena karta, tj odgovara se na boju, npr:
DESNI: :karo: K
LEVI: :karo: 10
vi: :karo: A - vi nosite tu ruku, jer je A najjaci
-ako nemate kartu u trazenoj boji, onda morate da secete adutom. Sta je adut u datom deljenju, to se odredjuje u toku licitacije (o tom po tom), ali adut moze biti bilo koja boja ( :pik: :karo: :herz: ili :tref: ) ili se moze igrati i bez aduta (betl i sans). Ako adut postoji, a vi nemate da odgovorite na boju, onda secete adutom. Ako je, na primer, adut = :pik: situacija moze biti:
desni :karo: K
levi :karo: 10
vi :pik: 7 - i vi nosite, bez obzira sto je 7 manje od 10 i K, ali je 7 u adutskoj boji, a adut je jaci od bilo koje karte.
Pri tome da li cete seci adutom ili ne nije stvar izbora: na boju se MORA odgovoriti i ako tu boju nemate, MORATE seci adutom. Samo u slucaju da nemate ni jednog aduta, bacite bilo sta sto vam ne treba, na primer:
desni :karo: K - nosi ruku
levi :karo: 10
vi: :herz: 8
-ako se igra bez aduta (betl i sans), samo ste obavezni da odgovorite na boju i ako je nemate bacite sta zelite.

PROCENA KOLIKO IMATE STIHOVA ILI REZONA
U Prefu je najvaznije da ste u stanju da procenite (na osnovu logike a NIKAKO intuicije) koliko mozete uzeti ruku u toku jednog deljenja. Evo kako se racuna koliko imate potencijalnoh shtihova ili ruku, a pri tome se podrazumeva da su ti stihovi 100% SIGURNI ako su u adutskoj boji (i ako igrate pametno) a VRLO VEROVATNI ako su u nekoj drugoj boji (i ako igrate pametno):

A - adutski kec je zakon, ali i kecevi u drugim bojama su gotovo uvek jedan stih ili REZON (rezon da se moze uzeti jedna ruka). Ipak postoje situacije kad A ne nosi , evo na primer:
desni - vodi igru, igra se :tref: (tref je adut) i on ima u rukama npr:
:tref: A,K,D,9,7
:pik: A,K,D,J,8
Desni ce poneti sve karte, svih 10 ruku, jer ce prvo ce bacati sve :tref: redom od keca nadalje a potom ce bacati sve u :pik: redom, i vi necete odneti nista, sve i da imate u rukama :herz: A i :karo: A. Dakle, ne-adutski kecevi su OBICNO stihovi. To isto vazi i za ostale stihove.

DUPLI POP- je jedan stih. To je KRALJ+jedna sitna, npr :herz: K i :herz: 10. Solo pop u jednoj boji NIKAD nije stih, jer ako neko baci A u toj boji, vi morate baciti K, i ko da ga nije ni bilo. Ali ako imate duplog popa, to je vec nesto - evo:
desni :herz: A-nosi
levi :herz: 7
vi: :herz: 10 (sad vam ostaje taj :herz: K, ali kako je :herz: A prosao, vas K je najjaci). Onda ide:
desni :herz: D (onaj ko je poslednji nosio igra PONOVO)
levi :herz: 8
vi :herz: K - i vi nosite.
Dupli pop je stih samo ako ga CUVATE i ako ne krecete vi iz te boje, u suprotnom ga necete poneti. Evo sa istim kartama kao malopre:
vi: :herz: K (krenuli ste iz duplog popa sto je nezamisliva greska)
desni: :herz: A - nosi
levi: :herz: 7
desni: :herz: D - opet nosi, jer je njegova D sad najjaca u hercu.
levi: :herz: 8
vi: :herz: 10

TRECA DAMA = D+ dve sitne npr :karo: D,9,7
To je JEDAN siguran (100%) stih ako je u adutskoj boji, a ako nije adutska, to je moguc ali nesiguran stih. Npr ako je :karo: adut i levi igra karo (vodi igru), evo kako ce te uzeti jedan stih:
levi :karo: A - nosi
vi :karo: 7
desni: :pik: 7 (recimo da nema ni jednog aduta, baca sta bilo)
levi :karo: K - nosi
vi :karo: 9
desni: :tref: 7
levi: :karo: J
vi :karo: D - vi nosite!
desni :pik: 10
Isto kao i kod duplog popa, treca dama je stih samo ako je cuvate, jer ako krenete iz nje pre nego sto su A i K prosli - dzaba ga.

CETVRTI ZANDAR = J+tri sitne. To je jedan stih ako je adutski. Ako nije adutski, bolje da na njega uopste i ne racunate jer je verovatnoca da ce te sa ne-adutskim cetvrtim zandarem nesto poneti samo teoretska. Neka je adut= :pik: i desni igra :pik: a vi imate cetvrtog zandara. Slicno kao i u predhodnom primeru, desni ce baciti :pik: A, K pa D, a vi ce te bacati redom te 3 sitne koje imate u :pik: pored zandara. Na kraju ce desni baciti preostalog pika kojeg ima (sitnog), a vas :pik: J ce ostati najjaca adutska karta i vi ce te poneti. Podrazumeva se da u doticoj situaciji levi nema ni jednog aduta (pika), jer ako desni ima 4 i vi imate 4, to je ukupno 8.

MAKAZE = A+D. Adutske makaze su DVA stiha (dve ruke) a ne-adutske obicno jedan ili dva, zavisi od rasporeda karata. I kod makaza je bitno da ih CUVATE, da pustite da neko drugi a ne vi krene iz te boje. Neka je adut= :tref: i levi igra tref, a vi imate adutske makaze. Neka desni recimo nema ni jdenog aduta:
levi: :tref: K
vi: :tref: A - vi nosite jedan
desni - :pik: 7
levi: :tref: J
vi :tref: D - vi nosite i drugi
desni :pik: 8
Primetice te da je levi imao duplog popa ( :tref: K,J) ali mu to NIJE donelo ruku jer ga nije cuvao, krenuo je iz te boje. Zato se makaze tako i zovu jer mogu da "saseku" popa. Ponekad se mora krenuti iz dulog popa ili makaza, ako se nema izbora. Sa istim kartama da ste vi krenuli iz makaza, uzeli bi samo JEDAN stih ( :tref: A) a D bi vam onda levi uzeo popom. Dakle, vi bi svoje makaze rasturili, a njegov dupli pop bi "radio". Car igre i jeste u tome da se protivnik nadmudri, da se natera da rasturi svoje stihove a da vasi stihovi rade.

BELA = K+D. Iako je ovo slicno duplom popu, BELA je jaci i sigurniji stih od duplog popa. Duplog popa vam neko lako moze rasturiti (kao u predhodnim primerima) ili ga mozete rasturiti i sami nepaznjom ili nedostatkom izbora. Medjutim, BELA se ne moze rasturiti i uvek je stih. Na A odgovarate sa D i onda vas K ostaje najjaci. BELA je uvek dobar polaz, jer sa njom i onako racinate na SAMO JEDAN stih, i JEDAN ce te i dobiti bez obzira da li je cuvate ili krecete iz nje.

TRECA BELA = K+D+sitna. Adutska treca bela donosi sigurne DVE ruke. Na keca bacite sitnu i onda ostaju vas K i D kao najjaci. Ako krenete iz trece bele (tom sitnom), to i dalje mogu ali ne moraju biti 2 stiha (zavisi od rasporeda).

CILJ IGRE

1. Ako vi vidite igru (a levi i desni igraju kao partneri protiv vas), vas cilj je da uzmete NAJMANJE 6 ili vise ruku. Ako uzmete samo 5 ili manje - pali ste u tom deljenju.

2. Ako npr levi vodi igru a vi pratite (igrate sa desnim protiv levog), vas cilj je da uzmete ukupno najmanje 4 ruke (vi i desni zajedno). Pri tome nije bitno da li ce te uzeti svako po 2 ruke ili vi jednu a desni 3 ili vi sve 4 - u svakom slucaju ste i vi i desni prosli ako imate ukupno 4.
--ako uzmete tacno 4 ruke (a levi 6), onda su svi "prosli"
--Ako uzmete ukupno manje od 4 ruke, neko od pratilaca (vi ili desni) je pao i to onaj koji ima samo jednu i ni jednu ponetu ruku.
-- ako uzmete vise od 4 ruke, onda je onaj ko vodi igru (levi) pao

3. ako npr levi vodi igru a pratite samo vi (sami, bez desnog - jer on mozda ima lose karte i ne zeli da prati) onda je vas cilj da uzmete min 2 ruke. Ako uzmete vise od 4, onda je levi pao, Ako uzmete samo jednu - vi ste pali.

Dakle da rezimiramo, tok jednog deljenja za sada ide ovako:
1. karte se podele
2. vi uzmete svoje karte i pogledate ih
3. slozite ih po bojama crveno-crno-crveno-crno
4. RAZMILJATE koliko bi mogli da uzmete stihova kada bi se igrala boja (igra) koja vama najvise odgovara. Mozda imate 5 karata u :herz: , i odgovaralo bi vam da :herz: bude adut? Da li bi mogli da ponesete min 6 ruku KADA BI herc bio adut? Evo 3 primera, u sva tri imate po 5 herceva ali razlicitih i ostalih 5 karata razlicitih:

primer 1:

:herz: A,K,J,8,7 (razmisljanje: ja imam 5 herceva, znaci levi i desni ukupno imaju tri. U najgorem slucaju po mene, jedan od njih dvoje ima sve tri, i to je njegova treca dama :herz: D,10,9. On ce tu damu uzeti, a ja cu uzeti sigurno 4 ruke u hercu. Ako su tri preostala herca podeljena, npr levi ima D a desni 10 i 9, onda cu uzeti i svih 5, ali ne smem na to da racunam, racunam na sigurna 4).
:tref: K,8 (dupli pop, ali ne adutski, verovatno jedan)
:karo: A, 7 (jedan siguran kad aduti prodju)
:pik: 10 (nista)
Znaci realno bih imao 6 stihova (4 adutska, :tref: K i :karo: A) i mogao bih da igram herca. Ali ako mi neko rasturi duplog popa - pao sam!
ODLUKA: LICITIRACU do herca i boricu se da uzmem one 2 karte sto su na talonu. Kad ih uzmem, mozda budu jos jedan stih (pri tom odbacim 2 koje mi ne trebaju npr :karo: 7 i :pik: 10).

primer 2:

:herz: A,K,D,8,7 (5 sigurnih 100% jer na moje A,K,D neko mora da baci J,10 i 9)
:tref: 9,8 (nista)
:karo: K,D, (bela - jedan 100% siguran kad aduti prodju)
:pik: J (nista)
Imam 6 SIGURNIH i uopste mi ne trebaju one sa talona. Mogu da kazem IGRA HERC i da budem siguran da cu proci. "Igra" znaci da se igra bez karata sa talona i vrednost ce biti 10 (8 za herca +2 za igru - vidi tabelu).

primer 3:

:herz: A,J,10,9,7 (znaci neko ima ono sto ja nemam, a to je treca bela :herz: K,D,8. Neko ce to i poneti kao DVA stiha i meni ostaje samo 3 adutska stiha)
:tref: A, 10 (jedan stih)
:karo: D,8 (druga dama nije nista)
:pik: K (solo pop nije nista)

Imam samo 3 ruke u adutu i jos jednu :tref: A, ukupno 4. Cak i sa kartama sa talona (koje su uvek macka u dzaku) NE SMEM da rizikujem niti da se odlucim da igram herca, bez obzira sto ih imam 5. Necu da licitiram, neka neko drugi nesto igra.

Sutra lekcija 3 : LICITACIJA
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Порука српкиња33 26.4.2004. 17:33

Oprostite na nedoslednosti, ponekad damu pisem kao Q a ponekad kao D, ali ce te sigurno ukapirai....
Ramonda serbica - лепа, ретка, угрожена, али ЖИЛАВА биљчица. Српски ендемит. Рамонда спада, са само пар других врста, у биљке које могу да васкрсну из мртвих (resurrection plants): у време суше, рамонда се потпуно осуши и изгледа као мртва, да би се после прве кишице повратила.Чекајмо кишицу...
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Порука српкиња33 26.4.2004. 17:43

Preporuka:
bilo bi dobro da uzmete spil, izdvojite 32 karte od 7 navise i da sebi, vezbe radi, delite po 10 i dve stavite na talon. Onda za svako "deljenje" razgledajte sta ste dobili i razmisljajte u kojoj boji ste najjaci. Racunajte koliko bi stihova mogli da ponesete kad bi se igralo ono sto vi zelite? Pogledajte dve karte na talonu i vidite koliko bi vam to pomoglo? (te dve karte mozete da uzmete i bacite druge dve koje vam ne trebaju, u svakom slucaju igrate sa 10 a ne sa 12 karata). Ponovite ovu vezbicu vise puta, to je odlicna priprema za licitaciju, koja je relativno komplikovana. Pre licitacije morate znati koliko stihova imate u rukama cim ih pogledate.
Ramonda serbica - лепа, ретка, угрожена, али ЖИЛАВА биљчица. Српски ендемит. Рамонда спада, са само пар других врста, у биљке које могу да васкрсну из мртвих (resurrection plants): у време суше, рамонда се потпуно осуши и изгледа као мртва, да би се после прве кишице повратила.Чекајмо кишицу...
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука српкиња33 26.4.2004. 20:12

Evo i par linkova gde se takodje objasnjavaju pravila preferansa (za slucaj da ja nesto nisam lepo objasnila):

http://www.019kladovo.co.yu/download.html - ovde je jedan Word.doc za download (Preferans pravila). Prilicno korektno ali sa manje detalja nego ovde. Preporucljivo procitati, a posebno obratiti paznju na "Kodeks ponasanja" pri kraju teksta.

http://tesla.rcub.bg.ac.yu/~saljic/preferans.html (ovo je krajnje uprosceno i pojednostavljeno, sa daleko manje detalja i primera nego sto vam ja pisem)


http://www.preferans.hr/turnir.php?What ... 524e5833a6 (ovo je na "hrvarskom" a i odnosi se na neke finese, ne na osnovna pravila. To su pravila turnirskog takmicenja koja mozete kasnije pogledati kad predjemo osnovna pravila)

http://www.kuzbass.ru/moshkow/lat/BRIDGE/ - vrlo detaljno i komplikovano. Na ruskom (ima i latinicom i citilicom). Ko pokusa da shvati - Bog nek mu je u pomoci! By the way, ruski preferans se, cini mi se, donekle razlikuje od naseg, tako da ovo stivo ne bih preporucila cak i da nije na ruskom.
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука српкиња33 27.4.2004. 9:04

LEKCIJA 3

SANS
Sans je igra bez aduta i najjaca igra u preferansu. Princip igranja je isti kao i kod adutskih igara (pik-tref): odgovara se na boju prve bacene karte, ali aduta i secenja adutom nema. Jednostavno, najjaca od bacenih karata u toj boji nosi.
Specificnosti: U sansu prvi krece onaj ko sedi LEVO od igraca koji vodi sans, bez obzira na to ko je delio i ko je na redu da igra prvi. To je zato sto je najteze igrati drugi (u sredini) i time se vodecem igracu otezava situacija.

BETL
Kao i sans, i betl je igra bez aduta. Cilj igre je da NE UZMETE NI JEDNU RUKU, da se na svaku bacenu kartu PODVUCETE MANJOM. Naravno, na boju se mora odgovarati, a ako zadatu boju nemate, onda bacate nesto sto vam ne treba (neku visoku kartu). Ako uzmete makar i jedu ruku - pali ste. Nista lakse nego voditi igru u betlu. Nista teze nego OBORITI nekoga na betlu (naterati ga da bar jednu ruku ponese). Ako vi igrate betl, i levi i desni obavezno idu i pokusavaju da vas obore. Za razliku od ostalih igara oni ne mogu da padnu, samo vi mozete da padnete. Kada cete se odluciti da igrate betl? Najprostije receno - onda kad imate sve sitne karte, ali to je dosta pojednostavljeno. Morate gledati da li imate tzv RUPE - mogucnosti da padnete.
-svi nizovi karata u JEDNOJ BOJI od 7 navise sa sukcesivnim kartana NIKAD nisu rupe:
7
7,8
7,8,9,10,J,D
-svi nizovi karata u JEDNOJ BOJI od 7 navise, gde imate svaku drugu kartu NIKAD nisu rupe:
7,9,J,K (na svaku bacenu kartu od onih koje nemate- 8,10,D,A - vi imate da bacite manju)
-sve kombinacije nizova prva dva slucaja (sukcesivne karte ili svaka druga) od 7 navise NIKAD nisu pad
-7.8.10.D.A
Sta JESU rupe?
-SOLO OSAM je potencijalna rupa (ali retko kad zaista padnete jer imate solo 8 ). Neko baci 7, vi 8, a treci recimo nema tu boju i vi nosite
-svaka solo karta osim 7 ili bilo koja kombinacija karata bez 7 i van niza je rupa
-nizovi sa svakom trecom kartom su rupa (7, 10)
-cetvrti kec je potencijalna rupa (7,8,9,A)
Ako igrate betl i 100% ste sigurni da nemate ni jednu rupu, mozete reci UVER BETL i spustiti karte na sto. Ostali igraci ce vase karte pregledati da se uvere da zaista nemate pad (ali ako ga nadju - pali ste). Evo kako npr izgleda uver betl:
:herz: 7,8,10
:pik: -nemate nista
:tref: 7
:karo: 7,9,J,D,K,A (bez obzira sto tu ima visokih karata - to nisu rupe)
To nikako ne znaci da treba da cekate da dobijete uver betl da bi igrali betl - nikako! U betlu cesto mozete proci i sa nekom manjom rupom ili cak dve rupe, jer nije dovoljno da rupe imate da bi ste pali. Potrebno je da ih vasi protivnici NADJU i ISKORISTE, a to je najteza stvar u celom preferansu. Ja cu preskociti deo "kako oboriti nekog na betlu" jer je to nesto sto vas samo praksa moze nauciti.
I betl se, kao i sve drugo moze igrati kao IGRA (vredi 12+2) ili pod kontrom (24). Na betlu nikad nema zvanja jer svi idu.

LICITACIJA
Licitacija je deo svakog deljenja i ima 3 svrhe:
1. tokom licitacije se odlucuje koja ce se od pomenutih 6 igara igrati (tabela)
2. borba za dve karte na talonu (koje se uzimaju i zadrzavaju ili odbacuju, po zelji)
3. razmena informacija medju igracima i buducim partnerima

-Licitira se po brojevima od 2 do 7 koji odgovaraju igrama od pika do sansa (tabela).
-Prvi igrac (desni od onoga ko je delio) pocinje licitaciju a krug zavrsava delilac.
-uvek se licitacija pocinje sa "DVA" i ide navise. Svaki igrac licitira samo do onog broja koji odgovara njegovoj zeljenoj igri, a nikad preko toga. Npr ako zelite da igrate herca, licitiracete do 4 i tu ce te se zaustaviti. Ako se desi da ste pobednik na licitaciji, imate pravo da igrate herca, ili bilo koju skuplju igru (tref, betl, sans), ali nemate pravo da igrate nista ispod licitacije (pik i karo).
-licitiraju samo oni igraci koji smatraju da bi, uz karte "kupljene" sa talona, mogli da vode igru i da uzmu 6 ili vise ruku.
-Igraci koji ne zele da vode igru u tom deljenju, jer imaju slabe karte, odustaju od licitacije time sto kazu "DALJE". To ne znaci da kasnije ne mogu da ucestvuju u igri i da PRATE onog ko igru vodi.
-Igraci koji smatraju da mogu da vode igru i bez dve karte sa talona, tj imaju 6+ sigurnih stihova u rukama, mogu na pocetku licitacije da kazu "IGRA" i time povise vrednost svoje igre za dva (tabela). Tako obicna igra herc vredi 8 a IGRA herc je 10.
-Ako neko zeli da igra BETL ili SANS bez kupovine karata, tj IGRU betl ili IGRU sans, dovoljno je da samo kaze "BETL" odnosno "SANS".

primer 1:
desni (prvi) - zeli da igra tref
levi (drugi) - zeli da igra pik
vi (treci)- zelite da igrate karo
licitacija ide ovako:
desni: 2
levi: DALJE (ne moze da kaze 2, jer je to vec rekao desni, a ne moze da kaze ni tri jer je to iznad njegove licitacije)
vi: TRI
desni: MOJE TRI (prvi igrac uvek ima tu prvenstvo da preuzme licitaciju)
vi: DALJE (jer je sledeci korak u licitaciji 4, a vi idete samo do 3)
Dakle, desni je pobednik u licitaciji, ima pravo da uzme talon i da kaze sta zeli da igra. Moze da igra bilo sta od 3 (karo) navise.

primer 2:
desni - zeli da igra karo
levi - herc
vi-imate uver betl
licitacija ide ovako:
desni:2
levi:3
vi: BETL (tog trenutka se licitacija prekida, jer je svaka IGRA kao i BETL i SANS jaca od licitacije). Igra se betl (12+2), ali vi nemate pravo da uzmete karte sa talona.
Dakle, pobednik na licitaciji uzima dve karte, svima ih pokazuje (to je javna informacija) i svrstava ih. Potom odbacuje dve karte koje mu ne trebaju (to je tajno, spusta ih licem nadole) i potom izjavljuje sta se igra.

PRACENJE
Red je na druga dva igraca da se izjasne da li zele da prate ili ne. Npr ako desni vodi igru, levi ce reci "IDEM" ili "PRATIM" ako smatra da moze uzeti najmanje 2 ruke ili ce reci "DALJE", "NE IDEM" ili "NE PRATIM" ako misli da ne moze da prodje sa 2 ruke. Red je na vas, isto se tako izjasnjavate. Ako idete oboje, dovoljno je da uzmete ukupno 4 ruke, bez obzira na raspored.

ZVANJE
Ako npr levi vodi igru, a desni je rekao da ne prati, vi desnog mozete ZVATI da vam bude partner. U tom slucaju preuzimate sav rizik ali i svu dobit. Da bi ste prosli, neophodno je da zajedno sa desnim uzmete najmanje 4 ruke. Sve sto uzmete pise se vama, ali ako padnete - padate samo vi, a ne i vas partner.

KONTRA
Ako npr levi vodi igru i kaze da igra herca, a vi ste jaki u hercu (npr imate makaze i jos neku sitnu) i jaki u jos nekoj boji, i smatrate da mozete uzeti 5 ruku i oboriti levog, mozete reci KONTRA. To znaci da se vrednost igre udvostrucuje, pa ce herc biti 16. Desni je duzan da vam u tome pomogne, bez obzira da li je predhodno rekao da IDE ili NE IDE na herca. Kao i kod zvanja, i u kontri onaj koji daje kontru snosi sav rizik ali i svu dobit. Ako zaista uzmete 5, oborili ste levog a vi ste prosli. Ali ako uzmete manje, onda ste pali. Kod kontre nije moguce da svi prodju, neko mora pasti. Ako levi smatra da nema sanse da padne i da ce sigurno uzeti svojih 6 ruku, moze vam reci REKONTRA. Tada se sve racuna jos x2 (herc = 4x8= 32). Vi mu mozete odgovoriti SUBKONTROM (64 u nasem primeru). I REKONTRA i SUBKONTRA se veoma retko igraju jer su ulozi visoki, a preko subkontre se gotovo nikada ne ide. Cula sam da pojedini igraci igraju i tzv "MORTKONTRU" ili cak "HIRSHKONTRU", ali ja za 20 godina igranja prefa to nikad nisam videla ni igrala. Na vecini turnira je dozvoljeni maximum subkontra.

REFE
Ako tokom licitacije svi kazu "dalje" i nikone zeli da licitira, onda se pise "refe". To znaci da je u sledecem deljenju vrednost svih igara podignuta duplo. Kad prvi sledeci put vi vodite igru, to vam se racuna duplo, i tako dok svi ne odigraju svoj refe. U toku partije obicno ima 2-3 refea (stvar dogovora).

BON-TON, BLEFIRANJE i HAZARDIRANJE
Kako je licitacija ne samo borba za igru vec i razmena informacija sa potencijalnim partnerom, treba je shvatiti ozbiljno. Pogresna licitacija daje pogresne informacije i vas partner moze pasti zbog toga vasom krivicom. Zbog mogucnosti da zovete ili date kontru, veoma je bitno da vas buduci partner licitira pravilno (daje vam informaciju u kojoj boji je jak), kao i da kaze da PRATI samo ako zaista ima rezona da prati. Vi mozda dajete kontru racunajuci da ce on poneti 2 ruke jer je rekao PRATIM, a ispostavi se da nije imao rezona da to kaze. Iako svako ima pravo da blefira i igra hazarderski, ali ukoliko time osteti svog partnera, po bontonu je da sam preuzme odgovornost za to i padne. Tako, ako ste zvali desnog jer je licitirao do herca, a on nema ni A ni K u hercu (hazarderski je licitirao) i vi zbog toga padnete na zvanju ili kontri, red je da se desni sam ponudi da padne umesto vas, jer je to njegova krivica. I u drugim specificnim situacijama, ako se neko osteti tudjim blefiranjem ili hazardom, treba sam da snosi posledice. To ne znaci da blefiranje i hazadrdiranje nije dozvoljeno, samo znaci da je dvostruko rizicno!
Последњи пут изменио српкиња33 дана 27.4.2004. 10:05, измењено укупно 1 пут.
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука српкиња33 27.4.2004. 9:18

LEKCIJA 4: CUKICEVA PRAVILA

Ja ne znam da li negde postoji zbirka SVIH Cukicevih pravila. Prica se da je on iza sebe ostavio mali prirucnik preferansa sa pravilima, ali to je na zalost izgubljeno. Evo nekih vaznijih pravila koja su mi trenutno na pameti, a kasnije se mozda setim jos neceg...

1. "Protivniku se ide "sitnom iz podvale" ili "kroz protivnika sitnom". Ovo se odnosi na situaciju kada desni vodi igru, a vi i levi pratite. Vi ste na potezu (recimo prva ruka). Protivniku (desnom) bacate neku SITNU kartu, i to iz boje iz koje ne racunate ni na jedan stih. Zasto? Ako mu bacite keca, onda mu time mnogo olaksavate zivot! Na keca svako zna da odgovori. Ako protivnik ima duplog popa a vi mu bacite keca, njemu ce dupli pop "raditi", a vi to ne zelite. "Sitnom iz podvale" se rusi dupli pop, kao i makaze. Neka desni ima duplog popa (K, 10):
vi: 8 (sitna iz podvale)
desni: K
levi :A (vas partner nosi, a desnom je dupli pop propao)
ILI
vi: 8
desni:10
levi J ili Q (cuva keca->desnom je dupli pop propao) - i opet vas partner nosi!
Ako desni ima makaze (i racuna na dva stiha), sa sitnom iz podvale ce uzeti samo jednog:
vi: 8
desni:A - nosi
levi:J
desni:D
levi:K i nosi
vi:bilo sta
ILI
vi:8
desni:D
levi:K - nosi (posle desni nosi kecom ali je to ipak jedan a ne dva stiha, dakle rasturili ste mu makaze)

2. "Partneru najjacom" - Partneru se uvek krece visokom kartom (A, K ili eventualno D - najjacom sto imate) - u slucaju da ste vi na potezu, desni vam je partner a igrate protiv levog. Zasto? Zato sto ako partneru krenete "sitnom iz podvale" on nece znati sta da radi, rasturice te mu duplog popa ili makaze, a to vam nije cilj: cilj vam je da vas partner uzme sto vise i trudite se da ga nikad NE ZBUNJUJETE. Izusetak je kad nemate visoke karte i morate baciti sitnu. Ako imate A i K ili K i D u istoj boji, UVEK partneru bacite najvisu, jer ce on u suprotnom misliti da je ona veca karta kod treceg igraca i pobrkacete mu racunicu.

3. Partneru krecete iz NJEGOVE licitacije. Neka je desni vas partner, levi igra :tref: (5). Ali iz licitacije znate da desni ima dosta :karo: jer je licitirao do 3 i tu je stao. Bacite mu jednog :karo: , bilo jakog (ako imate) ili sitnog, on ce svakako znati sta mu valja ciniti. To je dobro iz jos jednog razloga: ako vi imate 1 ili 2 :karo: , a desni je licitirao do 3, to znaci da levi vrlo verovatno nema NI JEDNOG ili ih je zamenio cak i ako ih je imao. Time ce te ga naterati da sece i trosi svoje adute.

4. Partneru se uvek "podvalcite" ako je on vec poneo ruku. Vazi za situaciju kad ste poslednji na potezu. neka vam je desni partner, igrate protiv levog:
desni:D - nosi
levi:10
vi:sitna (cak i ako imate A ili K, nema nikakvog razloga da ih trosite, ta ruka je vec vasa, jer je vas partner poneo damom, morate da se "podvucete"). Cak i ako se ovo desava pri kraju partije i ako vam je jasno da od tog poteza zavisi da li ce te proci vi ili vas partner - MORATE se podvuci, makar i pali!

5. "svaka dama (se jase) sem adutske" - vazi samo za situaciju kad levi vodi igru i prvi je na potezu, vi ste drugi, vas partner, desni, je treci. Naravno, rec je o slucaju da A i K iz te boje jos NISU prosli i da se ne zna kod koga su. Ako levi baci damu (koja NIJE adutska) vi je obavezno "najasite" kecom ili kraljem, sta imate i ako imate. Ako imate i keca i kralja, stvar je jasna da morate najahati, ali ako imate jedno ILI drugo pitanje je zasto najahati? Npr imate samo K, ne znate kod koga je A, a levi je bacio D:
levi:D (ako je imao makaze, A+D, one su propale, nosice samo A=jedan stih)
vi:K - nosite
desni-sitna (partner ce se podvuci cak i ako je kec kod njega)
Medjutim, ako levi baci ADUTSKU damu situacija je skroz drugacija. Vi recimo imate kralja.
levi:D (on ce baciti adutsku damu samo ako NEMA ni keca ni kralja, i NIKAD nece poci iz D ako ima i keca! To je njegova igra, on vodi i ide najjacom)
vi:sitna- jer sad znate da vas partner verovatno ima tog keca. (Posle je vas adutski kralj najjaci i suguran stih).
desni:A - nosi

6."dama se jase a pub (zandar) se propusta" - takodje vazi samo u situaciji kad levi vodi igru i prvi je na potezu, a vi drugi. Ako baci zandara, vi se "podvucite" nekom sitnom kartom, cak i ako imate A, K ili D u toj boji. Verovatnoca da ce vas partner poneti je velika. Naravno, ako su kod vas sve 3 karte (A,K i D) onda cete najahati. Levi ne bi ni bacao zandara kad bi imao nesto jace, znaci sve sto vi nemate u toj boji - ima vas partner. Prosta logika, ali i prostor za "blefiranje" - npr levi mozda ima A i J, a ipak baci J, upravo racunajuci da cete postovati ovo pravilo. To su vec fini detalji koji dolaze sa praksom, malo psihologije itd...

7. nikad se ne krece iz makaza (vec sam to objasnila)

8. nikad se ne krece iz duplog popa (i to sam objasnila)

9. "Na kontru iz pika - na zvanje iz trefa". Ovo pravilo se odnosi iskljucivo na SANS i to samo kad levi igra sans a desni (partner) je PRVI na potezu, a vi ga zovete ili dajete kontru. Inace, u sansu, uvek krece onak ko sedi LEVO od igraca koji vodi igru (dakle u ovom slucaju - vas partner). Ako date kontru levom igracu, mozete biti sigurni da ce vas partner krenuti iz pika i postovati ovo pravilo. Ako on ne ide na sans, a vi ga zovete, on mora da krene iz trefa. Ovo pravilo nema neko posebnu logiku, vec je cista konvencija: da se omoguci dodatna "komunikacija" medju onima koji prate sans, ne bi li onome koji sans vodi bilo sto teze. Ja nisam sigurna (verovatno bi neki igrac bolji od mene to znao) da li ovo pravilo vazi UVEK ili samo kad nije bilo licitacije. Neki igraci, ako je bilo licitacije, ocekuju da partner krene iz licitirane boje. Npr ako ste vi licitirali :karo:, a levi je preuzeo licitaciju i igra sans, vi mozete da zovete desnog i da ocekujete da on krene iz vase licitacije (:karo:). Nisam bas nacisto po ovom pitanju, verovatno je to stvar dogovora na licu mesta (pre pocetka partije) ili turnirskih pravila. Pitanje je da li postovati logiku (informaciju sa licitacije) ili konvenciju (Cukicevo pravilo).

10. "iz najjace karte iz najkrace boje" je pravilo koje se odnosi na BETL i to kad betl pratite . Npr levi igra betl a vi i desni pokusavate da ga oborite. Vi ste na potezu. Bacite SOLO kartu iz bilo koje boje ili ako nemate ni jednu solo, onda najjacu kartu iz najkrace boje, ali NIKAKO iz boje u kojoj imate 7! Imate npr :pik: D,9 i :pik: vam je najkraca boja. Time sto bacate :pik: D, dajete partneru sledece informacije:
a) imate malo karata :pik:
b) u :pik: nemate ni jednu jacu kartu od D
Partenr ce to poneti, i u sledecoj ruci ce SIGURNO da vrati ponovo :pik: , da bi vam omogucio da se ishkartate (bacite i preostalu :pik: 9). Verovatno ce i treci put potegnuti pika (zavisi od rasporeda). Isto tako, ako vas partner krece na betl i baci neku kartu - vi mu tu istu boju vracate (ista logika, zavisi ko prvi polazi). Poenta je u tome da vi ili vas partner ostanete BEZ neke boje, a da pri tome onaj ko igra betl JOS UVEK ima tu boju i moguc pad. Od svega u preferansu najteze je nauciti kako nekog oboriti na betlu, i za to treba mnogo prakse. Bojim se da objasnjenje strategije obaranja na betlu prevazilazi moje slobodno vreme za pisanje pravila. To cemo uciti u praksi :D

Za pocetnike je sasvim dovoljno da ovih 10 pravila (a bice ih jos) zapamte za sada kao pesmicu i SLEPO ih se pridrzavaju, bez obzira da li potpuno shvataju logiku iza tih pravila ili ne. Logicnost ce se ukazati sama po sebi, tokom prakse.
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука српкиња33 27.4.2004. 9:36

eh, potpuno sam pobrljavila pisuci :drun: :cyc: :dwar:

Ima li nekih pitanja, komentara, problema, nejasnoca?
Ostaje jos samo jedna lekcija : kako se pisu rezultati i racuna, napisacu i to, da sve bude cakum-pakum i kompletno, mada vam za online pref to i ne treba jer program vodi skor.

Vec sad mozete da se organizujete i krenete u turnire - sve znate i sve vam je jasno, zar ne?
:D

pozdrav, sve vas mnogo voli em obozava
srpkinja33
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Re: Svaka dama sem adutske

Порука српкиња33 28.4.2004. 8:17

PISANJE/SKOR

-U preferansu svako vodi svoj skor, svako zapisuje.
-po dogovoru, partija pocinje od odredjenog broja "bula" - najcesce 100, ali moze i manje (60) ili vise (300). Partija od 100 bula moze da se zavrsei za 2 sata ali moze da traje i celu noc - sve zavisi od toka igre.
-Svaki put kad vi odigrate igru, to zabelezite u sredjoj koloni, bez obzira da li ste pali ili prosli.
-ako prodjete, onda se spustate za odredjen broj poena (koliko vredi ta igra). Ako padnete, onda se za taj broj poena podizete
-kada pratite levog, u levu kolonu zapisete koliko ste mu ruku uzeli x vrednost igre. isto vazi kad pratite desnog
-poeni u srednjoj koloni vrede 10 x vise nego poeni supe
-sve se odmah sabira a ne na kraju partije
-svi igraci se spustaju od 100 nanize (osim kad padnu) i posle nekog vremena jedan igrac dodje do nule i ode u minus. taj trenutak se crta kao KAPA ili SESIR i kaze se da je on "ispod kape".
-partija je gotova kad su jedan (ili dva) igraca ispod kape a dva (ili jedan) iznad - bitno je da je broj bula ispod i iznad kape jednak, tj da je njihov zbir nula.
evo kako izgleda vas papiric:

levi........vi...........desni
----------------------------
supa.....bule.........supa
..0........100............0.....pocetak partije od 100 bula (do kraja ukupno 300)
.30.......100............0.....levi je igrao trefa (10), a vi uzeli 3 ruke (3x10)
.30........88.............0.....vi ste prosli na betlu (12)
___________________.. svi su rekle "dalje" i to je refe
.30........88............32....desni igrao herca na refe (16), vi uzeli 2 ruke
.30.......100...........32....vi ste igrali karo na refe i pali ste (2x6)
.
.
.
.
180..........2...........256...igrate trefa, prolazite, spustate se za 10
180...... :jkr: ........256...ovo je ja KAPA.
180..........8...........256...sad ste ispod kape (minus 8 ) ali se "-" ne pise


Recimo da je ovo kraj partije i vase stanje je:
vi: 180/-8/256
levi: 300/20/280 (iznad kape ali ima najbolju supu)
desni: 80/-12/60 (najnizi ali ima najmanju supu)

Partija je gotova jer je -8+20-12 = 0
ko je pobednik?

vi ste dobri: 180 + 10x8 + 256 = 516 (10xipod kape+vasa supa)
vi ste losi: 280+80=360
vas krajni skor je 516-360=156 (znaci DOBRI STE 156 u krajnjem ishodu)

levi je dobar: 300+280= 580
levi je los: 10x20+60+180= 440
krajnji skor levog: 580-440=140 (i levi je DOBAR 140, iako je bio iznad kape)

desni je dobar: 10x12+80+60 = 260
desni je los: 256+300= 556
krajnji skor desnog je: 260-556= -296 (desni je LOS 296 iako je bio najnizi)

Da ste igrali u pare, vi bi dobili 156 dinara a levi 140 dinara od desnog.
Аватар
српкиња33
Војвоткиња
Војвоткиња
 
Порука: 1154
Приступио: сеп 2003

Порука српкиња33 28.4.2004. 8:38

Eto, Pirates i Pravoslavko, to su vam pravila preferansa. Finese i detalje ce te pokupiti tokom nekoliko narednih godina igranja. Kad budete hteli da se igramo online - javnite se!
pozdrav, s33
Ramonda serbica - лепа, ретка, угрожена, али ЖИЛАВА биљчица. Српски ендемит. Рамонда спада, са само пар других врста, у биљке које могу да васкрсну из мртвих (resurrection plants): у време суше, рамонда се потпуно осуши и изгледа као мртва, да би се после прве кишице повратила.Чекајмо кишицу...
Аватар
ThunderForce
Странац
Странац
 
Порука: 3553
Приступио: нов 2003
Место: СРПСКА Црна Гора, Бар

Re: Svaka dama sem adutske

Порука ThunderForce 29.4.2004. 18:49

Samo neka si mi zdravo a mene neces gledat dje igram to, jer si me sad jos vise zbunila sa ovoliko napisanijaH redovaH :lol: ali hFala ti u svakom slucaju
"Поштујући снагу, сирову силу зла, они су нас, своје млађе научили да имамо право да се боримо, и да у тој борби користимо сва средства. Ако је потребно да будемо гори и од самог зла... Само тако ћемо у времену које долази избећи, да уместо нових темеља за куће поново копамо властите гробове. Ми морамо да опстанемо, ми морамо да пројектујемо своју будућност. Тек онда ће историја схватити да смо решили да се сачувамо, и једном за увек, ДИЋИ РУКЕ ОД НАС!"
ПретходнаСледећа

Ко је тренутно на Форуму?

Корисници тренутно на Форуму: Bing [Bot] и 4 гостију