srpskinacionalisti.com

Витезови београдског неба

Форумска правила
Обавезно прочитајте Правилник о понашању на Форуму и форумски бонтон пре учешћа у дискусијама!
Аватар
Branke90
Ултранационалиста
Ултранационалиста
 
Порука: 580
Приступио: мај 2011
Место: Источно од Рајха

Витезови београдског неба

Порука Branke90 6.4.2013. 10:16

Витезови београдског неба


Шестог априла, у 6:30 ујутру, без објаве рата, силе Трећег рајха су напале Краљевину Југославију. Њихове ваздушне снаге су бомбардовале Београд користећи 234 бомбардера и 120 ловаца (укупно 484 авиона 6. и 7. априла). Авиони су полетели из Беча (Цволфашинг, Винер Нојштат, Аспанг), Граца и Арада. Град је бомбардован у четири налета 6. априла, и поново 7, 11. и 12. априла 1941. Употребљено је око 440 тона запаљивих бомби.

Слика

Београд је од напада из ваздуха бранио елитни Шести ловачки пук и јединице противваздушне одбране Ваздушне зоне Београд. Не зна се тачан број авиона које су оборили југословенски пилоти, али се из разних извора овај број процењује на 42 до 48. У борбама је погинуло 11 југословенских пилота.


Слика

Милош Г. Жунић, капетан I класе, пилот ловац.
Рођен је 16. априла 1907. у Ваљеву. Завршио је Војну академију, затим пилотску школу 1935. године, ловачку школу 1937. и ваздухопловну школу гађања 1938.

Рат 1941. затекао га је на дужности командира 102. ескадриле, 31. групе, Шестог ловачког пука на земунском аеродрому.

Првог дана рата, 6. априла 1941. , полетео је на челу своје ескадриле да се супротстави немачкој формацији авиона која је нападала Београд. У неравноправној борби успео је да обори један немачки авион, а затим и сам пада у ваздушној борби. Жунић је успео да искочи из запаљеног авиона, али је би смртно рањен од стране немачких ловаца, који су га убили док се спуштао падобраном.

Пао је у реку Тамиш, близу Панчева, где је касније пронађен и сахрањен, а током окупације његови посмртни остаци су пренети у Београд.


Слика

Живица Ј. Митровић, капетан, пилот ловац.
Рођен је 5. маја 1912. у Калуђерову код Беле Цркве. Војну академију завршио је 1932. године а затим ступио у ваздухопловство. Завршио је извиђачку школу 1935, пилотску 1939. и ловачку 1940. године.

Рат 1941. га је затекао на дужности пилота у 31. ваздухопловној групи, Другог ловачког пука на аеродрому код Сушичког поља, код Крагујевца.

Приликом напада немачке авијације на Београд, 6. априла 1941, Митровић је самоиницијативно полетео у пратњи потпоручника Бојовића. Одмах је ступио у неравноправну борбу са надмоћним непријатељем на небу изнад Београда и изгубио свог пратиоца. Успео је да обори два непријатељска авиона, да би и сам потом био оборен.

Увече 6. априла у штаб 1. ваздухопловне бригаде стигао је следећи извештај: ”Данас око 11 часова, један наш пилот у ”Ме-109” је прогонећи групу од 18 непријатељских ”Штука” оборио две ”Штуке”, али је и сам пао у пламену код села Крчедина у Срему. На руци пилота је нађен златни сат на коме је било угравирано: ”ПРВАКУ прве пилотске школе за 1939. годину вазд. поручнику Живици Митровићу- Фабрика Рогожарски”.

Пао је у реку Тамиш, близу Панчева, где је касније пронађен и сахрањен, а током окупације његови посмртни остаци су пренети у Београд.


Слика

Михо Ф. Клавора, вазд. капетан I класе, пилот ловац.
Рођен је 30. септембра 1905. године у Марибору. Завршио је пешадијску подофицирску школу, везд. метеролошку 1926, пилотску школу 1927. и ловачку школу 1932. Завршио је школу ноћног летења и школу гађања 1933.

Погинуо је 7. априла 1941. као пилот 32. вазд. групе Шестог ловачког пука код Крушедола у Срему, за време ваздушних борби са немачким пилотима у одбрани Београда. Капетан Михо је испољио изузетно умеће и храброст са надмоћним непријатељем, оборивши два немачка ловачка авиона МЕ-109 Ф. Оборен је тек пошто му је нестало муниције. Пао је у запаљеном авиону недалеко од свога аеродрома код Крушедола, изазивајући дивљење свих очевидаца.


Слика

Јован Б. Капешић, вазд. потпоручник, пилот ловац.
Рођен је 27. септембра 1911. у Подгорици. По завршеној занатској школи ступио је у вазд. подофицирску школу 1. октобра 1928. Пилотску школу завршио је у Мостару 1936. године, а ловачку школу 1938.

Рат 1941. године затекао га је на дужности пилота 32. вазд. групе Шестог ловачког пука на аеродрому ”Прњавор” код Крушедола у Срему.

Погинуо је у ваздушној борби за одбрану Београда, 7. априла 1941, у борби са надмоћним непријатељем, пошто је претходног дана оборио 2 немачка авиона.


Слика

Душан Р. Борчић, вазд. потпоручник, пилот ловац.
Рођен је 13. децембра 1910. у Босанском Петровцу крај Бања Луке. У ваздухопловну подофицирску школу ступио је 1. октобра 1928. године, а пилотску школу завршио је 1933. у Мостару. Звање пилота-ловца добио је 1937. године. Произведен у чин вазд. потпоручника 1. октобра 1937.

Рат 1941. затекао га је на дужности пилота 51. вазд. групе Шестог ловачког пука на аеродрому код Земуна.

У ваздушним борбама са немачким нападачима на Београд 6. априла храбро се борио и успео да обори 2 непријатељска авиона. Затим је и сам био оборен и погинуо истога дана.


Слика

Добрица Р. Новаковић, вазд. потпоручник, пилот ловац.
Рођен је у селу Трнави. Ваздухопловну школу завршио је у Новом Саду, а пилотску школу у Мостару 1930. године.

Рат априла 1941. затекао га је на дужности пилота 103. ескадриле Шестог ловачког пука у Земуну.

Погинуо је 6. априла 1941, у ваздушним борбана за одбрану Београда са далеко бројнијим непријатељем.


Слика

Бранислав С. Тодоровић, н.в.т. чиновник IV класе, пилот ловац.
Рођен је 12. марта 1910. у Шабцу. У пешадијску подофицирску школу ступио је 1. октобра 1926. Касније је прешао у ваздухопловство и завршио механичарску школу 1932. у Новом Саду, а затим и пилотску школу у Мостару: Ловачку пилотску школу завршио је 1936. године.

Рат 1941. године затекао га је на дужности пилота 32. вазд. групе Шестог ловачког пука на аеродрому ”Прњавор” код Крушедола у Срему.

Погинуо је 7. априла 1941, у ваздушним борбана са далеко бројнијим непријатељем приликом одбране Београда. Његови посмртни остаци се и дан данас налазе, са његовим МЕ-109 Е, на дну Дунава крај Аде Хује.


Слика

Милутин А. Петров, наредник-водник, пилот ловац.
Рођен је 6. новембра 1908. у селу Уљми, код Вршца. Завршио је Ваздухопловну подофицирску школу и механичарску школу у Новом Саду, а затим и пилотску школу у Мостару 1933. Звање пилота ловца добио је 1937, а курс ноћног летења завршио је 1938. године.

Рат априла 1941. затекао га је на дужности пилота 103. ескадриле, 32. вазд. групе Шестог ловачког пука на аеродрому ”Прњавор” код Крушедола.

Оборен је 7. априла у борбама за одбрану Београда, као пратилац поручника пилота-ловца Бориса Пресечника. Заједно са рушевинама његовог МЕ-109, налазе се његови посмртни остаци, недалеко од Ратног острва.


Слика

Карло Б. Штребенек , наредник-водник, пилот ловац.
Рођен је 1907. у Загорју об Сава, у Словенији. Завршио је Пилотску школу у Мостару 1928, а ловачку школу 1930. Школу гађања завршио је 1932. и школу ноћног летења 1935.

Рат 1941. затекао га је на дужности пилота 51. вазд. групе Шестог ловачког пука на аеродрому код Земуна.

Погинуо је 6. априла 1941. прилоком одбране Београда , када је са месершмитом комаданта бригада по други пут ступио у борбу, изазивајући повећану пажњу немачких ловаца. Пре него што је оборен, успео да обори једну немачку ”Штуку”.


Слика

Владимир З. Горуп , наредник-водник, пилот ловац.
Рођен је 1908. у Марибору. По завршеној подофицирској школи ступио је у Пилотску школу у Мостару коју је завршио 1928. годиен. Звање пилота ловца добио је 1931. Исте године завршио је и школу гађања, а 1935. курс ноћног летења.

Рат 1941. године затекао га је на дужности пилота 32. вазд. групе Шестог ловачког пука на аеродрому ”Прњавор” код Крушедола у Срему.

Погинуо је славо у ваздушној борби са немачким нападачима приликом одбране Београда 7. априла 1941, борећи се до краја на свом авиону ”Ме-109 Е”.


Слика

Миливоје М. Бошковић, наредник, пилот ловац.
Завршио је ваздухопловну подофицирску школу у Новом Саду, а затим у Мостару и Пилотску школу. Ловачку пилотску школу завршио је 1940. године, а затим је као пилот-ловац распоређен у Шести ловачки пук.

Погинуо приликом одбране Београда. Његов авион, заједно са њим, пао је недалеко од бачког села Ковиљ.

Слика

ВЕЧНА ИМ СЛАВА И ХВАЛА!
Процес генералу Михаиловићу, претрес од 26. јуна 1946. године:

Тужилац Минић: Молим вас, оптужени Михаиловићу, по вашој директиви колико је људи морала садржати свака тројка?
Оптужени Михаиловић: Тројка је тројка.
Тужилац Минић: Значи три човека?


:-D
Коста
Војвода
Војвода
 
Порука: 6030
Приступио: мар 2006

Re: Витезови београдског неба

Порука Коста 6.4.2013. 11:17

Зна ли ко зашто се улица на Коњарнику зове `Десет авиiатичара`, а на овом твом списку их iе 11?
Правда држи земљу и градове...
Кадры решают всё! (Иосиф Виссарионович)
Аватар
Branke90
Ултранационалиста
Ултранационалиста
 
Порука: 580
Приступио: мај 2011
Место: Источно од Рајха

Re: Витезови београдског неба

Порука Branke90 6.4.2013. 11:54

Коста ::Зна ли ко зашто се улица на Коњарнику зове `Десет авиiатичара`, а на овом твом списку их iе 11?


Не знам,видиш да их је било једанест . . .
Процес генералу Михаиловићу, претрес од 26. јуна 1946. године:

Тужилац Минић: Молим вас, оптужени Михаиловићу, по вашој директиви колико је људи морала садржати свака тројка?
Оптужени Михаиловић: Тројка је тројка.
Тужилац Минић: Значи три човека?


:-D

Ко је тренутно на Форуму?

Корисници тренутно на Форуму: Нема регистрованих корисника и 4 гостију