Зорге 20.12.2006. 11:03
Чини ми се да ћу сам морати да почнем да пишем нешто о теми, пошто се готово сви до сада држе онога да слика говори више од хиљаду речи.
Ево нека моја (озбиљна) размишља о томе зашто је нешто на нашој породичној Лади 21102, или како је једноставно зову «десетка», такво какво јесте.
Свако од вас ко је у икада возио ауто, а да то нису наше Заставе или Ладе, можда и још неки модели, зна да се једним истим кључем откључавају врата и стартује мотор. Но, то није прича и код ових које сам поменуо. Зашто је тако код Заставе, то ми није јасно, али што се тиче Ладе, ту ми је «синуло». Знам где се оне производе, знам у каквим условима се користе (временским и условима пута), па сам дошао до ових (умних) закључака. Два различита кључа су због оштрих мразева (Некоћ на форуму руског ауто-часописа «За рулём» прочитах: «...Моја Волга је упалила на –47 степени...» -47, брррррр....). Замрзне се брава на вратима, зезаш се, грејеш кључ упаљачем, покушаваш на све начине да откључаш врата и током тог процеса можда заломиш или искривиш кључ. Добро, и поред свих проблема некако и уђеш у кабину, макар и кроз гепек. Како онда да «завреглаш» мотор када заломљени кључ ено вири из браве? Да изиграваш лопова и превезујеш жице, а то баш и не знаш? Та-та-тааа!!! (Ово би требало да буде звук фанафара.) Узимаш онај други кључ, убадаш га у контакт браву, стартујеш мотор и идеш где си наумио. Има логике, а?
Друга ствар тиче се већих зазора међу деловима каросерије и врата, поклопца гепека, од оних које имају европски или источни аутомобили. По мени, опет су то исти разлози као и за два кључа – лед и мраз. Колико сам само пута доживео да пада киша и мрзне се, па све као да је превучено леденом «глазуром». Знам колико се због тог леда мој бураз зезао да уопште отвори врата малог «Меце», код кога је све врло «тесно» упаковано.
Знам да ово последње, то за зазорима међу вратима и каросеријом на Ладама и није нешто што су баш и пожелели у фабрици, али некако ми и то има неко мање-више логично објашњење. Баш као и Хамлет – «...има он метода у свом лудилу...» Ха-ха-ха!
Али има вала нечега што ми никако није јасно, па то ти је. «Десетка» има поприличан клиренс и меко ослањање па добро подноси лоше путеве. То је ОК, али не иде ми у главу зашто онда нису шире разрезали рубове блатобрана, поготово задњих. А они су уски к'о код «Југића», очас посла можеш да их напуниш блатом. Јесте, код ове редизајниране «десетке», «Приоре», која би требало да крене на фабричку траку од почетка 2007., разрезали су их мало више, али чини ми се опет недовољно.
И још нешто што говори како све има неке логике, само треба знати неке ствари. Моја Лада офарбана је у металик светло зелену боју коју су у фабрици назвали «афалина». Иди бре: афалина-ћићолина!!! Изем ти име! Могли су и неко другачије име да смисле. Но летос, шврљајући по Рунету прочитах негде да је «афалина» врста Црноморских делфина. И ето ми објашњења. Од тада је у мојим очима моја «бременита газела», како је један од руских надимака за «десетку», постала «делфин», готово ФлиперJ)))) Истина је да баш и није тако атрактивна као она црвена из «ЛУК-оил рејсинг тима» на једној сличици коју је ту изнад неко поставио, али мени се допада каква јесте.
Има још много ситница које ми се и допадају и не допадају (њих је ипак мање), али ми се чини да нам је у породици са куповином «десетке», како Руси кажу «повезло» -имали смо среће, што је баш битан фактор при куповини руских аутомобила. Додуше, има истине и у томе да и од редовног одржавања зависи како ће ауто служити – то није ништа ново. Мој пријатељ је две године касније купио «дванаестицу», што је у ствари исти ауто, али са каросеријом «хечбек», за разлику од «десетке», која је «седан». Е њему баш и није «повезло». Којекакве ситнице нису биле урађене како треба. Рекох да ми се чини да су његов ауто направили у понедељак, када су радници били још мамурни од запијања по дачама током викенда. И као највећи штос: на некаквим папирима по ауту нашли смо датум када је ауто сишао са траке – био је понедељак.
Ово почиње да ми личи на блог, па нећу више да вас гушим са мојим контемплирањем на тему руске ауто-индустрије. А верујте – могао бих. Тема број 2 – Космич, на коме сам научио да возим. Само реците. То, сви ти ВАЗ, ГАЗ, УАЗ, ИЖ, АЗЛК, ЗАЗ и други мени су као неки хоби. Мислим, када Енглезима хоби може да буде посматрање возова, зашто мени не би могло да буде ово? Па је л' тако?
Хајде мало сад ви. Хајде да чујемо како иде «шифоњерка» са мотором од 2000 кубика из ФИАТ-а 132 или нешто слично.
Имам на крају и питање за наше пријатеље из Русије: Что такое «шоха»? Понял что это какое-то середство передвижения и это всё.
Иван Карамазов, ДАКАР АТАС, ИДЕТ КАМАЗ!!!! Чагин молодец!!!