РУСКО САВРЕМЕНО НАОРУЖАЊЕ - АВИЈАЦИЈА, МОРНАРИЦА
Evo najnovieg ruskog nevidljivog aviona koga nemože vidjeti i opaziti nijedan američki radar.
Ovaj avion blokira pomoću satelita dosadašnji kompletan telekomunikacijski sistem NATOa.

- руски невидљиви...
- Ruski nevidljivi avion.jpg (13.03 КиБ) Прегледано 9741 пута
Razvojem i proizvodnjom aviona MiG-29 Rusi su pronašli adekvatnu zamenu za MiG-21-najmasovnije proizvođen i korišćen lovački avion druge generacije. U vreme nastanka aviona sovjetsko vazduhoplovstvo je imalo veoma jasnu viziju vođenja bliske borbe u vazduhu i zato je lansiralo tako progresivnu ideju o fuziji senzora. Pokazalo se, da i nakon 20 godina od prvog leta aviona MiG-29 Zapad nije uspeo da potpuno odgovori ovom izazovu. Performanse i moguće supermanevarske karakteristike aviona MiG-29 su potvrdile, da su sada mogućnosti aviona ograničene isključivo ljudskim mogućnostima da izdrži g- preopterećenje!
Savremena bliska borba u vazduhu, bez obzira na uticaj i napredak tehnologije, principski je slična borbi koju su vodili biplani u Prvom svetskom ratu. Pobednik u borbi u vazduhu je pilot, koji prvi dovede svoj avion u položaj za otvaranje vatre i ima naoružanje kojim će efikasno da uništi protivnika. Način na koji avion dolazi u situaciju da prvi otvori vatru je ono što se promenilo! Avion MiG-29 je pokazao upravo neke od tih novih načina, da prvi otvori vatru.



Ruska topovnjača Mi-35
Ruski helikopter Mi-24 HIND je već dugo vremena udarna pesnica ruske vojske za uništavanje tenkova i oklopljenih ciljeva na zemlji. Upotrebljen je u više ratnih sukoba, a najintenzivnije u Avganistanu i sada u Čečeniji. Snažno naoružan i opskrbljen jakim oklopom za pilota i pilota-operatera naoružanja u tandem-kabini ujedno predstavlja i idealnu platformu za dalju modernizaciju i usavršavanje.
Jedna od modernizovanih verzija Mi-24, koja je ponudena i kupcima izvan Rusije, jeste borbeni helikopter Mi-35, odnosno Mi-35M. I to je helikopter prvenstveno namenjen za protivoklopnu borbu, pa s pravom nosi naziv helikopter-topovnjača. Integracijom dve IC-samonavođene rakete vazduh-vazduh tipa Igla on se može uspešno suprotstaviti i odgovarajućim protivnicima u vazduhu, prvenstveno helikopterima i transportnim avionima. Pogonsku grupu helikoptera čine dva turbovratilna motora TV3-117, od kojih svaki razvija snagu od 1,640 kW, a kao pomočni motor se koristi AI-9V.
Zahvaljujući mogućnosti nošenja manjeg broja ljudi Mi-35/Mi-35M su "de facto" borbeno-transportni helikopteri, koji se kroz višestruku namenu mogu koristiti za izvršenje sledečih zadataka:
uništavanje tenkova, oklopnih transportera, borbenih vozila pešadije na prvoj vatrenoj liniji i u dubini protivnika; uništavanje artiljerije, radarskih i raketnih položaja, komandnih mesta, kao i borbenih i transportnih helikoptera na helidromima;
uništavanje protivničkih vazdušno-desantnih jedinica u zoni desanta;
prevoženje vazdušno-desantnih jedinica u operativno-taktičkoj i taktičkoj dubini protivnika;
pružanje vatrene podrške operativno-taktičkim i taktičkim vazdušnim jedinicama za vreme njihovog leta prema zonama desantiranja kao i tokom izvršenja daljih borbenih akcija;
uništavanje protivničkih helikoptera i lete balona u letu;
izvidanje iz vazduha;
polaganje minskih polja iz vazduha;
traženje i spasavanje nestalih posada i za sanitetsku evakuaciju;
prevoženje tereta u kabini i na podvesnim nosačima.
Varijante helikoptera
Za izvršenje navedenih zadataka postoje tri glavne varijante helikoptera Mi-35: borbena; jurišno-transportna i sanitetska (medicinska) varijanta.
U borbenoj varijanti helikopter koristi čitav arsenal naoružanja: vodene i nevodene rakete vazduh-zemlja, topove i bombardersko naoružanje. Zatim koristi dve vrste protivoklopnih raketa: Šturm i Ataka. Obe rakete imaju poluautomatsko radio-vodenje i efikasno se koriste za uništavanje malih, oklopljenih, pokretnih i nepokretnih ciljeva na zemlji, bunkera i raznih poljskih utvrdenja, kao i sporoletećih ciljeva. Nišanski sistem helikoptera i raspoloživa oprema obezbeđuju otkrivanje ciljeva na daljinama do 6,000 m.
Nevođenim raketama kalibra 57 mm (S-5), 80 mm (S-8) i 240 mm (S24B) helikopter je u mogućnosti da gađa pojedinačne i grupne oklopljene i neoklopljene ciljeve.
Od vatrenog naoružanja Mi-35 nosi pokretni mitraljez kalibra 12,7 mm, univerzalne kontejnere sa mitraljezima i bacačima granata; univerzalne kontejnere sa topom kalibra 23 mm. Pored toga, helikopter se može opremiti i sa dva bočna mitraljeza kalibra 7,62 mm, a vatra se može pojačati i dejstvom vojnika sa pešadijskim naoružanjem kroz prozore kabine. Impresivne vatrene mogućnosti spojene sa velikom brzinom leta, s odličnom manevribilnošcu, lakom i pouzdanom kontrolom leta helikopteru Mi-35 obezbeđuju visoku borbenu efikasnost.
Jurišno-transportni helikopter može da prevozi 8 opremljenih vojnika ili teret mase do 1,500 kg. Terete velikih dimenzija maksimalne nosivosti do 2,400 kg može da nosi na specijalnim užadima ili sajlama.
U sanitetskoj varijanti on može da prevozi 4 povređena vojnika (2 na nosilima i 2 u sedečem položaju) zajedno sa jednim članom medicinskog osoblja.
Borbena žilavost "topovnjače"
Posada helikoptera, pilot i pilot-operater naoružanja su smešteni u tandem-kabinama, koje su zaštićene od metaka kalibra 7,62 mm sa prednje strane armiranim staklima, a sa bočne strane armiranim pločama. Bezbednost letenja je povećana ugradnjom dvostrukih komandi leta za oba člana posade. Između pilota i operatera se takođe nalazi oklop za zaštitu od metaka. Borbena žilavost motora je povećana ugradnjom detlektora, koji sprečavaju upad stranih tela i prašine u uvodnike motora, kao i oklopom debljine 8 mm, koji štiti motore od pogotka. Rezervoari za gorivo su obloženi poroznim materijalom, koji sprečava curenje goriva i eksploziju pri pogotku. U cilju smanjenja IC-odraza na izduvnim cevima motora su ugrađeni mikseri, koji smanjuju temperaturu izduvnih gasova. Za zaštitu od IC-raketa helikopter je opremljen IC-mamcima i aktivnim IC-ometačem.
Avionika - ključ moći i modernizacije
Helikopter Mi-35 je opremljen savremenom elektronskom, komunikacijskom i navigacijskom opremom i ona mu omogućuje sigurno letenje danju, noću i u svim vremenskim uslovima. Mi-35 poseduje pouzdan navigacijski sistem sa pokretnom mapom terena, optoelektronski i sistem za radio-vođenje raketa, signalizator radarskog ozračenja, IC-ometač i izbacivač IC-mamaca sa ukupno 192 patrona.
Daljom modernizacijom helikoptera Mi-35 se nastoji da se poveća borbena efikasnost, da se poboljšaju avionika i letne performanse helikoptera, kao i ukupna borbena žilavost. A da li će ovako modernizovan Mi-35 dostići slavu svog starijeg brata, koji je do sada ušao u naoružanje preko 20 zemalja sveta, vreme će pokazati.
Taktičko-tehničke karakteristike:
Mi-35 Mi-35M
Masa helikoptera:
• prazan (kg) 8,200 8,200
• normalna masa pri poletanju (kg) 11,200 10,800
• maksimalna masa pri poletanju (kg) 11,500 11,500
• masa naoružanja (kg) 526** 804***
Zapremina rezervoara za gorivo (l) 2,050 2,050
Maksimalna nosivost (kg) 2,400 2,400
Maksimalna brzina leta (km/h) 320 310
Brzina krstarenja* 270 260
Visina lebdenja bez uticaja tla* (m) 2,200 3,100
Plafon leta* (m) 4,500 5,700
Dolet sa gorivom u glavnim rezervoarima (km) 450 500
ISA uslovi leta
4 rakete Šturm, 64 rakete kalibra 57 mm, 450 metaka kalibra 12,7 mm
4 rakete Ataka, 2 rakete Igla, 40 raketa kalibra 80 mm, 470 metaka kalibra 23 mm

- Мали руски сателит!!!