srpskinacionalisti.com

Манастир Рукумија – Отац Симеон

Форумска правила
  • Овај форум је за дискусије о Православљу; одлазак у цркву, исповест, значење Литургије, свети Оци и њихова учења, славски обичаји итд.
  • Овај форум је за размену мишљења о екуменизму, приоритетима Цркве, улози Цркве у друштву итд.
  • Овај форум НИЈЕ за обелодањивање појединачних преступа црквених лица, нити за опште пљување по Цркви.
  • Учесници су обавезни да се пристојно изражавају и културно односе према другима. Сваки преступ, независно од теме, биће санкционисан.

Обавезно прочитајте Правилник о понашању на Форуму и форумски бонтон пре учешћа у дискусијама!
Sergian
Војвода
Војвода
 
Порука: 1336
Приступио: сеп 2009

Re: МАНАСТИР РУКУМИЈА-ОТАЦ СИМЕОН

Порука Sergian 18.12.2011. 17:52

Ground Control ::Наравно да је непотребна, баш као и оно "православна"... Убедљиво ми је најјаче било кад сам сведочио једној дискусији, где ли каже - "ја нисам хришћанин, ја сам православац" :lol: А на богослужење никад крочио није :mrgreen:

Ипак, не прихватам ово да је административно нешто неопходно... Што би било неопходно? Како неко да зна да је баш Црква Христова једино ИПХ? Ни једна друга скупина није Црква Христова, јел?
Зато што се вековима Црква називала "православном" и зато је то неопходно административно, уз додатак "истинска" због јеретика екумениста који исто себе називају "православним" а то суштински нису.

А како неко да зна да је баш Црква Христова једино ИПХ?..Па, нек се мало потруди да сазна, то није тешко а и Бог ће да помогне. :D
"Мрдни собом, Бог ће тобом!"
Аватар
Ground Control
Млади националиста
Млади националиста
 
Порука: 126
Приступио: дец 2011
Место: Тамо где време стоји

Re: МАНАСТИР РУКУМИЈА-ОТАЦ СИМЕОН

Порука Ground Control 18.12.2011. 20:00

Sergian ::А како неко да зна да је баш Црква Христова једино ИПХ?..Па, нек се мало потруди да сазна, то није тешко а и Бог ће да помогне. :D


Тако и ови из(а) СПЦ вичу - Бог ће да помогне, наведе и тако то слично :mrgreen: Чекај, да разјаснимо - значи, једино ИСПЦ или како већ располаже благодетним дејством Светога Духа? 8)
"Живот изједначује све људе: смрт открива истакнуте."
Sergian
Војвода
Војвода
 
Порука: 1336
Приступио: сеп 2009

Re: МАНАСТИР РУКУМИЈА-ОТАЦ СИМЕОН

Порука Sergian 19.12.2011. 12:20

Ground Control ::Тако и ови из(а) СПЦ вичу - Бог ће да помогне, наведе и тако то слично :mrgreen:

Па, није необично је да и јеретици то причају. И сам ђаво се претвара у анђела светлости, тако је увек било.

Чекај, да разјаснимо - значи, једино ИСПЦ или како већ располаже благодетним дејством Светога Духа? 8)
Да, јер се држе правог учења наслеђеног од Отаца и Апостола. И зато Дух Свети само њима силази на Тајне и освећује их.
"Мрдни собом, Бог ће тобом!"
Аватар
Ground Control
Млади националиста
Млади националиста
 
Порука: 126
Приступио: дец 2011
Место: Тамо где време стоји

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Ground Control 19.12.2011. 13:08

Хвала на одговору. Мени се чини да је то потцењивање дејства Светога Духа, покушај присвајања, заробљавања истог, а у склопу као што већ рекох воље за моћ, прејемство, вотевр... Ко гарантује да ви нисте ђавоимани, а само се претварате да једини поседујете благодат? :mrgreen: Многи тврде да се држе учења отаца и апостола, још нисам чуо да је неко јавно рекао да се одриче тога, чак неки секташи тврде да су и директна веза са Богом. На крају, мени цела та препуцавања делују смешно, а верујем да Свети Дух делује на широко, само што нема ко више да "призна" то дејство. Богу то не смета. :wink:
"Живот изједначује све људе: смрт открива истакнуте."
Sergian
Војвода
Војвода
 
Порука: 1336
Приступио: сеп 2009

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Sergian 19.12.2011. 14:43

Crkva je omedjana dogmama, od Duha Svetoga.
Svete Tajne imaju samo oni koji se drže ispravnog dogmatskog učenja. Dogme su konstatovane na Vaseljenskim Saborima
SPC se javno (u liku svojih arhijereja) odrekla Pravoslavlja mnogo puta, o čemu sam ranije govorio.

Vidi se to po plodovima, i Gospod je tako kazivao: "Po plodovima ćete ih prepoznati" (iz Jevandjelja).
Gde je ljubav, sloga, jedinstvo, harmonija medju vernicima i kliricima SPC?..Nema toga, sve je u rasulu i neslozi, vidi se dokle je Srbija stigla.
Gde su im blagouhane mošti od makar jednog episkopa, klirika ili laika, koji je umro u ispovedanju SPC u poslednjih 80-tak godina?..Nema toga, nijedne mošti takve nisu otkrivene. A kod nas (IPH) mnogo toga u poslednjih 80-tak godina, tj. od 1924.godine.
Čak je i vladika Nikolaj Velimirovic prekinuo opštenje sa SPC 1955.godine i prisajedinio se autonomnoj severno-americkoj mitropoliji RPZC koja još tada nije priznavala SPC kao Crkvu Hristovu!!!..
Ava Justin Popović je grmeo još 60-tih godina prošlog veka da je "SPC u izdajstvu vere", i u mnogim svojim pisanim delima, i zato je bio od Udbe pritvoren u kućnom (manastirskom) pritvoru do pred kraj svog života.
To je on potvrdjivao još davno a tada je SPC bila "med i mleko" u odnosu na današnju SPC koja je u medjuvremenu pogazila još mnogo toga.
A ava Justin je kanonizovan od SPC kao "svetac", iako nema mošti (jer se nije na vreme odvojio od SPC i pristupio IPC kao Nikolaj), pa ako je on "svetac" a grmeo je protiv jeresi ekumenizma - onda zašto SPC nije bar u teoriji dosledna svom novom "svecu" i zašto sami ne priznaju da su izdali Hrista i Pravoslavlje??.. :)

Što se tiče dejstva Svetog Duha: tu postoje dva osnovna dejstva o kojima uče pravilno Sveti Oci. Prvo dejstvo je samo prosvećujuće i to dejstvo postoji i kod jeretika, to je svetlost koja obasjava svakog čoveka i nagoni ga na revnost ka Bogu.
Ali, to dejstvo nije dovoljno za spasenje.

Drugo dejstvo je i prosvećujuće i očišćujuće i obožujuće, sve ujedno, i to dejstvo postoji samo u Crkvi Hristovoj omedjanoj dogmama, i to je svetotajinsko dejstvo koje spasava.
I sad se ti žali Svetim Ocima što ih je Duh Sveti prosvetlio da ovako uče.
Ili: prihvati surovu realnost i istinu, pomiri se sa Bogom i budi hrišćanin (u pravom smislu te reči). To ne mislim samo na tebe već na sve koji se bune protiv Božijeg zakona. Oprosti mi (i na latiničnom pismu).
"Мрдни собом, Бог ће тобом!"
Аватар
Протомајстор
Војвода
Војвода
 
Порука: 1159
Приступио: сеп 2008
Место: Северна Србија

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Протомајстор 23.12.2011. 10:22

Veroljub i Slavica ::Недавно сам приступила где сам додатно сазнала шта се све дешава у СПЦ.

Ниси ти на овом форуму могла сазнати шта се дешава у СПЦ. Дошла си чујеш оно што желиш да чујеш, а овде можеш чути само једно мишљење и то од људи који уопште не живе литургијски.
Овде пишу само екстремистичке групе ревнитеља и атеиста, док остали ћуте.
Тако се не долази до истине, јер истина је негде између - на Царском путу.
Илити што би рекао преподобни Пимен Велики: "Све што је неумерено од демона је."

Сада обрати пажњу како ће ме почастити својом високом културом комуникације и благодаћу. :mrgreen:
Аватар
malena
Војвода
Војвода
 
Порука: 1753
Приступио: сеп 2006
Место: Београд

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука malena 23.12.2011. 18:31

Протомајстор ::
Veroljub i Slavica ::Недавно сам приступила где сам додатно сазнала шта се све дешава у СПЦ.

Ниси ти на овом форуму могла сазнати шта се дешава у СПЦ. Дошла си чујеш оно што желиш да чујеш, а овде можеш чути само једно мишљење и то од људи који уопште не живе литургијски.
Овде пишу само екстремистичке групе ревнитеља и атеиста, док остали ћуте.
Тако се не долази до истине, јер истина је негде између - на Царском путу.
Илити што би рекао преподобни Пимен Велики: "Све што је неумерено од демона је."

Сада обрати пажњу како ће ме почастити својом високом културом комуникације и благодаћу. :mrgreen:


Па, немој тако друже Протомајсторе..... нисмо ни ми најгори на свету. Буди искрен па признај да је боље рећи оно шо заиста мислиш него бити лицемеран као већина вајних верника. Ако ће ме неко осуђивати због искрености, нека - баш ме брига! Ја не знам шта значи "живети литургијски" нити могу тај начин живота да препознам ни код кога , чак никада нисам чула тај израз ! Заиста. Значи ли то да ми остали који не знамо за такав живот - живимо наопако? Не верујем да си тако искључив. Уствари, знам да ниси :D
Veroljub i Slavica
Четник-почетник
Четник-почетник
 
Порука: 8
Приступио: дец 2011

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Veroljub i Slavica 23.12.2011. 21:02

"Протомајстор"][qуоте="Верољуб и Славица"]Недавно сам приступила где сам додатно сазнала шта се све дешава у СПЦ. [/qуоте]
Ниси ти на овом форуму могла сазнати шта се дешава у СПЦ. Дошла си чујеш оно што желиш да чујеш, а овде можеш чути само једно мишљење и то од људи који уопште не живе литургијски.
Овде пишу само екстремистичке групе ревнитеља и атеиста, док остали ћуте.
Тако се не долази до истине, јер истина је негде између - на Царском путу.
Илити што би рекао преподобни Пимен Велики: "Све што је неумерено од демона је."

Сада обрати пажњу како ће ме почастити својом високом културом комуникације и благодаћу. :мргреен:[



Схватила сам да су овде већином, непријатељски расположени, зашто...не знам.Прихватам другачије размишљање и другачије схватање вере, цркве...Свако има право да верује у шта год хоће. Ја сам православни верник, и колико знам о нашој вери, нисам баш тако добар верник али ми овде није била намера да се са било ким расправљам без обзира на њихове различите ставове. Вама хвала на култури и умерености :)
Аватар
Протомајстор
Војвода
Војвода
 
Порука: 1159
Приступио: сеп 2008
Место: Северна Србија

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Протомајстор 24.12.2011. 22:16

malena :: Уствари, знам да ниси :D
Па рекао сам да нисам! :shock: :)
Треба свако да каже шта мисли, међутим парадоксално да је при овим (под)форумским правилима дискусија тече на воденицу онима који грубо крше тачку: "Овај форум НИЈЕ за обелодањивање појединачних преступа црквених лица, нити за опште пљување по Цркви."
Кад је отворена нека нормална тема овде и поведен нормалан разговор макар за време Поста?

Veroljub i Slavica :: Вама хвала на култури и умерености :)
Добро, зезамо се се. :)
Теби хвала на корисним информацијама о оцу Симеону. Занимљиво, пре неколико дана сам први пут чуо за њега од једне своје добре пријатељице, такође је рекла све најбоље о њему.

(Не персирам ти јер:
- превалио сам четрдесету,
- овде смо сви браћа у Христу,
- овде смо сви браћа Срби,
- то је неписано правило форумашког општења.
Збогом!)
Sergian
Војвода
Војвода
 
Порука: 1336
Приступио: сеп 2009

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Sergian 24.12.2011. 23:54

Samo molim bez pausalnog etiketiranja ("ekstremisti", i sl.). :wink:

Ako imate kanonsko-dogmatske argumente za te tvrdnje - onda u redu, u suprotnom: mizerno sa vase strane.
Dakle, diskutujmo crkvenim argumentima.

Najnormalnije sam komentarisao oca Simeona i njegovu nepravoslavnost, to nije pljuvanje njega niti bilo kog drugog vec je to moja hriscanska duznost da razoblicim lazne pastire koji ne stede stada..
"Мрдни собом, Бог ће тобом!"
Аватар
Протомајстор
Војвода
Војвода
 
Порука: 1159
Приступио: сеп 2008
Место: Северна Србија

Re: МАНАСТИР РУКУМИЈА-ОТАЦ СИМЕОН

Порука Протомајстор 26.12.2011. 0:53

Sergian :: Значи, о.Симеон није православан нити има апостолско прејемство. Ништа му не вреди то што се држи правилно неких обреда и канона када сам он није у Цркви Христовој.

Шта су овде твоји аргументи? То што ти "знаш" да је владика Браничевски неправославан и сви који се крсте, венчавају, сахрањују и причешћују под окриљем те епархије, џабе то раде, или чак на своју штету? Шта су сви ти људи, ваљда сатанисти?
Допусти да ти кажем нешто, немаш ти никакве, а поготово не "канонско-догматске аргументе" за овакве тврдње. Ти просто мислиш и верујеш да је то тако, а то је врло танко.
Претпостављам да се ти причећујеш на правом месту и код правих људи. Ја то подржавам, али допусти да неко мисли да је исправно причешћивати се у својој парохијској цркви као што ја то чиним. Живим у Новом Саду на бачкој страни где и идем у цркву иако знам да неки недељом прелазе на сремску страну, јер се тамо наводно не служи "новотарска" Литургија.
Причешћивао сам се на Литургијама које је служио владика Василије и далеко више на оним владике Иринеја и нисам увидео никакву битну разлику. Глупо је да ја расправљам о (не)православности ове двојице епископа поготово јер су ми уз митрополита Амфилохија најомиљенији, а то је опет моје лично мишљење и укус.

А да бих с неким укрстио "канонско-догматске аргументе" морао бих бити далеко образованији него што јесам, а нисам ни сасвим необразован. Наиме студирао сам једно време на Православном богословском факултету и положио сам Канонско право са оценом 9.
Наша је вера је вера љубави и ја не бих био тако забринут око форме, јер "где нема љубави ту постоје правила".

И поновићу стоти већ, нисам ни на чијој страни већ слушам глас Цркве верујући да је то глас Бога. Ако Архијерејски Сабор СПЦ одлучи да је Артемије православан, а патријарх Иринеј није - за мене ће то бити истина као што је сада за мене истина што је обрнуто. :)

Код мене је то једноставно, а и код већине верног народа.
Sergian
Војвода
Војвода
 
Порука: 1336
Приступио: сеп 2009

Re: МАНАСТИР РУКУМИЈА-ОТАЦ СИМЕОН

Порука Sergian 26.12.2011. 13:37

Протомајстор ::Шта су овде твоји аргументи? То што ти "знаш" да је владика Браничевски неправославан и сви који се крсте, венчавају, сахрањују и причешћују под окриљем те епархије, џабе то раде, или чак на своју штету? Шта су сви ти људи, ваљда сатанисти?
Људи који су у СПЦ нису сатанисти већ јеретици, у прелести су.
А ја сам лепо изнео све догматске разлоге за јерес у СПЦ, то није само неко моје "знање" већ конкретни аргументи са хронологијом битних догађаја.

Допусти да ти кажем нешто, немаш ти никакве, а поготово не "канонско-догматске аргументе" за овакве тврдње. Ти просто мислиш и верујеш да је то тако, а то је врло танко.

Па, ако немам те аргументе - онда то покажи овде. Шта није тачно од онога што сам изнео?

Претпостављам да се ти причећујеш на правом месту и код правих људи. Ја то подржавам, али допусти да неко мисли да је исправно причешћивати се у својој парохијској цркви као што ја то чиним.
.. :D ..Па, јел те држим за руку и забрањујем ти да се тамо причешћујеш?..Или, било коме да ли сметам у томе?..То је ваша ствар где идете, не мешам се у ваш јеловник.
Само вам кажем да сте у јереси.

Живим у Новом Саду на бачкој страни где и идем у цркву иако знам да неки недељом прелазе на сремску страну, јер се тамо наводно не служи "новотарска" Литургија.
Причешћивао сам се на Литургијама које је служио владика Василије и далеко више на оним владике Иринеја и нисам увидео никакву битну разлику.
Рекох: иди где хоћеш, твоја ствар.
А у праву си кад кажеш да нема битне разлике између тзв. "старовераца" и "новатора" у СПЦ, све је то слично.
И једни и други су јеретици јер су у истој Чаши (заједници).

Глупо је да ја расправљам о (не)православности ове двојице епископа поготово јер су ми уз митрополита Амфилохија најомиљенији, а то је опет моје лично мишљење и укус.
У реду, то је твоје мишљење. Али твоје мишљење не мења ситуацију да су ови епископи јеретици.
И атеисти верују у непостојање Бога али Бог постоји иако они не верују.

А да бих с неким укрстио "канонско-догматске аргументе" морао бих бити далеко образованији него што јесам, а нисам ни сасвим необразован. Наиме студирао сам једно време на Православном богословском факултету и положио сам Канонско право са оценом 9.
Па, онда слободно покажи то своје знање овде!..Зашто си онда студирао?.. :?

Наша је вера је вера љубави и ја не бих био тако забринут око форме, јер "где нема љубави ту постоје правила".
Јесте наша вера-вера љубави, а љубав је кад смо послушни Христу Богу и Његовим заповестима које је Он нама дао и преко Духа Светога на Саборима.

И поновићу стоти већ, нисам ни на чијој страни већ слушам глас Цркве верујући да је то глас Бога.
Да ти заиста слушаш глас Цркве - истог момента би прекинуо општење са СПЦ јер је Црква Христова још давно анатемисала све они који крше догме и уводе новотарије: епископе, клирике, лаике, итд.
Али, очигледно да си непослушни син Цркве и зато си у јереси.

Ако Архијерејски Сабор СПЦ одлучи да је Артемије православан, а патријарх Иринеј није - за мене ће то бити истина као што је сада за мене истина што је обрнуто. :)
Хаха... :lol: ...Ако Папа одлучи да је Филиокве право учење а не јерес - онда треба остати веран Папи?!...

Схвати ово: тај твој Архијерејски Сабор је потпао под многе анатеме Цркве Христове, и све њихове одлуке немају валидност пред Богом, јер су јеретици.

Код мене је то једноставно, а и код већине верног народа.
Наравно да је то једноставно: широк је пут који води у пропаст..... а узан који води у царство небеско.... и мало их је који га налазе...

"Мрдни собом, Бог ће тобом!"
Аватар
malena
Војвода
Војвода
 
Порука: 1753
Приступио: сеп 2006
Место: Београд

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука malena 26.12.2011. 17:24

[quote="Протомајстор"] "Овај форум НИЈЕ за обелодањивање појединачних преступа црквених лица, нити за опште пљување по Цркви."
.............

Што се мене тиче - грешиш ! Никада нисам отворила ни једну тему на овом подфоруму. Никада нисам "пљувала Цркву" нити нечију личност. Тачно је да сам критиковала ПОСТУПКЕ и делање појединих црквених личности ( као и световних, уосталом!), који тиме НАНОСЕ ОГРОМНУ ШТЕТУ СВИМА НАМА; тачно је да сам критиковала неке вернике, за које знам да својим поступцима наносе штету и цркви и хршћанској вери и целом друштву; тачно је да не волим лицемере и да у том погледу за мене НЕМА РАЗЛИКЕ између црквених и световни личности ! Дакле, све су то општепознате ствари и не постоји ништа што само ја знам и то износим на форум. Сматрам да нема ничег лошег у томе да се нпр, неки владика рашчини због својих неморалних поступака, као што би се свако морао суочити са својим лошим, неморалним и незаконитим пословима. Сматрам да онај, који другима саветује како да живи и да се понаша - нема право на кардиналну грешку, камо ли да оправдава такво понашање! Онај који мисли да је за њега једино надлежан и битан црквени суда, а да га суд народа не интересује, да народ псује у храму, да га тера из храма као да је његова дедовина - не заслужује ни једну лепу реч! Његов живот је под посебном пажњом и ако није на "висини задатка" - мора да се склони са тог места, а не да га свим силама задржава! Такве ИМАМ ПРАВО ДА ПЉУЈЕМ ( мада то не чиним :D ) зато што је он сам себе пљунуо... и тд, и тд..... да не дужим више, јер СВИ ЗНАМО СВЕ тако да не треба правити форум "против пљувања Цркве" - таква врста "заштите Цркве" је непотребна - Црква штити или руши себе саму ! Толико од мене.
Аватар
Протомајстор
Војвода
Војвода
 
Порука: 1159
Приступио: сеп 2008
Место: Северна Србија

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Протомајстор 27.12.2011. 18:40

Ето лепо смо се испричали, чули и различита мишљења...

Ја нисам конкретно мислио на вас двоје већ на општу атмосферу на форуму кад је у питању еклисиологија (црквена питања). Слично је и на већини других форума, пре свега политичким. Стиче се утисак да постоје само два мишљења, оба супротстављена званичној Цркви која испаде сасвим изолована од подршке народа и верних - ипак није сасвим тако.

(Но можемо наставити по другим темама да не спамујемо оца Симеона рукумијског)
Аватар
Боки_СРС
Војвода
Војвода
 
Порука: 1047
Приступио: авг 2008
Место: Царство Небеско

Re: Манастир Рукумија – Отац Симеон

Порука Боки_СРС 31.3.2013. 14:27

http://www.bogotrazitelj.com/?p=60 ::02.Духовне поуке, Права вера

О.Симеон, игуман манастира Рукумија: Морамо сачувати чистоту наше вере

Док смо боравили у манастиру Рукумији разговарали смо са његовим игуманом, оцем Симеоном чија су гледишта и духовне поуке данас веома актуелне и важне

Треба се чувати раскола, истрајати у вери, живети по њеним правилима и сачувати вековни поредак наше цркве. Ово су само неке од поука које смо добили од оца Симеона, игумана манастира Рукумија код Костолца, током наше посете том манастиру. Отац Симеон се љубазно одазвао нашој молби да нам упути духовне поуке, да корисне савете и прокоментарише нека актуелна збивања унутар цркве. Ми, у „Боготражитељу“ наводимо само неке од детаља тог разговора.
„Оно што је души потребно, то човек треба да збори и да пита. Ако питамо из чисте знатижеље нећемо добити оно што је потребно, нити пронаћи шта тражимо. Наш покојни игуман Сава говорио је, ако си у некој муци, ако не знаш кога да питаш, питај мало дете и оно ће ти рећи шта треба да чиниш“, рекао нам је отац Симеон, на почетку разговора.
Када смо га замолили да се дотакне неких актуелних збивања и истакне потребу очувања јединства и вековног поретка наше цркве напоменуо је:
„Борба је против православља, против наше вере са циљем да се она наруши и ми знамо ко води ту борбу, ко је њен извор, а то је непомњаник. Треба се чувати раскола. Грцима су 1923. увели нови календар и видели смо какви су плодови. Покојни владика шумадијски Валеријан, поводом покушаја да се тако нешто и нама наметне рекао је једном приликом слепци Божији зар не видите шта се код Грка и Румуна увођењем новог календара десило, па зар мислите да би код нас било нешто другачије, код нас би било још горе и ко зна шта би се догодило.
Зато, увек мора да се зна шта је у чијој власти, јер господ благосиља ред и поредак црквени, а не притиске, не насиље и непоредак. Мора да се зна шта је у власти епископа, шта у власти синода и сабора једне помесне цркве – а то сигурно није промена литургијског поретка, а шта је у власти Васељенског сабора. Ако неки епископ каже свештенику да треба да служи како он каже, а да то није у складу са црквеним поретком, онда је то насиље.“.
Отац Симеон упозорио је и на последице деловања екумениста:
„Покојни митрополит Јован Стичев каже – право хришћанство, пуно живе вере бескрајно је далеко од мутних хуманистичких веровања околоцрквене ителигенције, која сада чини основу екуменизма у Русији. Неможе, каже митрополит Јован у својој књизи бити мира између истине и лажи. Зато је господ рекао, нисам дошао да донесем мир него мач, а тај духовни мач истине мора да има сваки православни хришћанин. А трећа лаж екуменизма, на који се они стално позивају је да је његова духовна основа љубав. Али, та њихова „љубав“ нема ништа заједничко са оном правом, хришћанској љубави о којој говори и апостол Павле. Та права љубав је љубав према богу, његовим заповестима и према ближњима. Без ње је немогуће и само постојање света и живот човеков, а она не допушта никакве насртаје на истине вере, већ се за те истине бори. Зато права љубав нема ништа заједништво са оним лукавим изговорима које екуменисти користе за прикривање својих циљева“, напомиње отац Симеон.
Говорећи о питањима бесмртности душе и дилемамо које се, у последње време, тим поводом покрећу отац Симеон каже.
„Црква и свети оци уче да је душа бесмртна, а свако ко то негира чини јерес. Не може неко да тврди да не постоје рај и пакао. Покојни игуман Сава, настојатељ овог манастира је још пре доласка у манастир, док је био столар и пчелар имао виђења раја и пакла. Он је кроз та виђења био припремљен за службу у манастиру. Једном нам је рекао „да нисам имао све те доживљаје никада не би опстао овде“. Они су му помогли да се у манастиру бори са искушењима, тако да је и овде имао виђења Само, ретки су такви људи. Отац Сава био је прост човек али силан у вери и на такве требамо да се угледамо Говорио је и да је увек читао све што је потребно да би служио свету литургију, а то су све предходне службе. Када сам га питао које су то молитве он је рекао, мораш најмање да прочиташ све молитве пред причешће а то су канон и псалме, без тога немој да служиш.
Зато је важно да се и свештеници строго држе правила. Свештеник који хоће да се причести мора да се припреми за службу и да је одслужи, па онда да се причести. А ако неће да служи треба да пости, прочита све молитве, исповеди код свог духовника, па тек онда причести Зашто је дошло до ситуације, да се сипа вино у путир, па причешће народ. Зато што причешћују свештенике који нису служили, који се нису припремили и најавили да ће доћи. Новатори причешћују и честицама које су извађене за упокојене и живе и честицама које су за свете чинове, а то је грех“
Посебну пажњу, каже отац Симеон морамо посветити светој тајни причешћа, за коју се требамо достојно припремити:
„Свети владика Николај учи нас у „четири завета Светпг Наума“ како да се освештамо и причестимо. Човек, каже он мора да се пробуди, па покаје ( односно исповеди ), па да се очисти кроз епитимију – период вежбања у добру, па онда да се причести. Морамо да се чувамо и после причешћа – једна зла мисао или дело могу да нас удаље од бога. Када се причешћујемо требамо да се помиримо и једни другима опростимо“
Говорећи о томе какав треба да буде однос између цркве и државе и однос појединца према својој вери отац Симеон, на крају је рекао:
„Угледајмо се на Немањиће. Они су желели да држава буде као манастир, као кошница у којој ће владати хармонија између државе и цркве. Држава треба да буде предворје царства божијег, а храмови као свемирски бродови који ће транспортовати човека у то царство. Зато и свака кућа треба да има кандило и иконе, барем славску и икону мајке божије, а добро је да имамо и икону страшног суда.
По речима Пимена Великог спасење лежи у самоукоравању. Требамо да се самоукоравамо, али не да падамо у очајање. Кад осетимо неку промену у души или бол требамо да се помолимо и молитва ће деловати. Морамо да имамо веру и мислимо на то да ће господ наградити све који му служе, као и да ће помиловати покајане грешнике. Јер, кад се један грешник покаје и небо се радује“.


А ево једне његове беседе:


Ево мало више о Рукумији:
"ОПАСНЕ СУ КОРЕ ОД БАНАНЕ"
Претходна

Ко је тренутно на Форуму?

Корисници тренутно на Форуму: Нема регистрованих корисника и 1 гост